عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی؛
مدیر کل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به عدم تحقق مطالبات رهبری در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی و همچنین رکود عرصه‌های قرآنی در سال جاری، گفت: امیدواریم این روند در سال آینده اصلاح شود.
عقیق:«حسن محمدی» مدیر کل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند و با توجه به توصیه‌های ایشان انتظار داشتیم مسئولان اجرایی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و ارتقای مؤسسات مردم‌نهاد داشته باشند اما متأسفانه این امر محقق نشد یعنی نه تنها مؤسسات رشد نکردند بلکه برخی هم با بحران مواجه شدند.

سال 93 سال رکود در حوزه فعالیت‌های قرآنی بود

وی با بیان اینکه ما در سال جاری در حوزه‌های فرهنگی به ویژه قرآنی رکود ملموسی داشتیم، خاطر نشان کرد: با تغییراتی که ایجاد شده بود انتظار داشتیم در حوزه فرهنگ که مورد تأکید مقام معظم رهبری است دگرگونی رویکردها و تحول مثبت در فضای دستگاه‌های فرهنگی حاکم شود اما این اتفاق رخ نداد.

محمدی رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی را یکی دیگر از مهم‌ترین مطالبات جامعه قرآنی عنوان و با اشاره به نظرسنجی اتحادیه تشکل‌ها از جامعه قرآنی در رابطه با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های قرآنی، افزود: در این نظرسنجی حدود 57 درصد مخاطبان خیلی ضعیف و ضعیف را انتخاب کردند و تنها یک درصد به خیلی خوب رأی دادند که این امر نشانگر نارضایتی فعالان قرآنی از برنامه‌های صورت‌گرفته در سال جاری است که امیدواریم این روند در سال آینده با تلاش مردم و مسئولان اصلاح شود.

گلایه از تخصیص نامناسب بودجه‌های قرآنی

مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور عدم پرداخت به‌موقع بودجه‌های قرآنی را از دیگر دلایل نارضایتی فعالان قرآنی از برنامه‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: امسال از نمایشگاه قرآن تا سایر برنامه‌ها به خوبی برگزار نشدند؛ علاوه بر این تنها 30 درصد از بودجه قرآنی امسال پرداخت شد که تخصیص آن به دستگاه‌ها نیز در هفته‌های اخیر صورت گرفت به همین جهت بسیاری از دستگاه‌های قرآنی از اجرای برنامه‌های خود بازماندند.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده تمامی فعالان و مسئولان قرآنی با هم متحد شوند و افزود: تمامی فعالان قرآنی امیدوارند که سال آینده تمامی مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی عملیاتی شود و متولیان امور قرآنی به ویژه در حوزه مؤسسات مردم‌نهاد با هم‌دلی بیشتر برای توسعه برنامه‌های قرآنی و ثمربخشی آنها تلاش کنند.

محمدی تشکیل هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی را یکی از برنامه‌های سال آینده عنوان کرد و گفت: تشکیل این هیأت که هدایت، نظارت و حمایت از مؤسسات را بر عهده دارد می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و تقویت عملکرد مؤسسات قرآنی داشته باشد که امیدواریم این هیأت سال آینده با همه توان فعالیت‌های قرآنی را راهبری کند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین