عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ویژه برنامه نوروزی مسجد مقدس جمکران را تشریح کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین هاشمیان امروز در نشست خبری «اعلام برنامه های نوروزی مسجد مقدس جمکران» با اشاره به اینکه این مسجد طرح نوروزی خود را با عنوان ربیع الانام در زمینه های فرهنگی، اجرایی، عمرانی و پژوهشی برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: کمیته هایی نیز در این راستا پیش بینی شده است که به ستاد نیمه شعبان و مراسم های ویژه مسجد جمکران جهت اجرا به واحدهای مربوطه ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز فرصتی راهبردی با توجه به حضور دومیلیون نفری در اختیار مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است، تصریح کرد: اگرچه با توجه به تقارن ایام فاطمیه و ایام نوروز شاهد زائران بیشتری نسبت به سال های گذشته خواهیم بود.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: باید تدارک جدی در تمام حوزه ها به خصوص در زمینه فرهنگی اندیشیده شود تا زائران توشه معنوی سال 94 را با حضور در مسجد مقدس جمکران بهره برداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تصریح کرد: معاونت فرهنگی مسجد جمکران در حوزه فرهنگی تلاش کرده است با توجه به اقدامات صورت گرفته در نیمه شعبان و ایام نوروز سال93، برنامه جامعی را تدوین کند. 

* رنگ و بوی فاطمی برنامه های نوروزی

وی افزود: جنبه زیارتی امسال بسیار برجسته تر از سالیان گذشته است و رنگ بوی فاطمی در برنامه های فرهنگی مسجد جمکران پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: حوزه برنامه های مسجد در قالب های گذشته و جدید تعریف شده است که تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به تدارک ویژه برنامه نوروزی تحویل سال در مسجد جمکران، ابراز داشت: ویژه برنامه نوروزی تحویل سال در مسجد برگزار خواهد شد چراکه بسیاری از زائران در زمان سال تحویل در مسجد حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه از ساعت 23:30 جمعه 29 اسفند با محفل انس با قرآن آغاز می شود و با تواشیح، شعرخوانی و سخنرانی استاد علیرضا پناهیان ادامه خواهد داشت و پیام مقام معظم رهبری نیز بعد از تحویل سال پخش مستقیم خواهد شد.

* برنامه های نوروزی مسجد جمکران

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: به تناسب ایام نوروز که با ایام فاطمیه تقارن دارد، برنامه های نوروزی مسجد جمکران از سه شنبه 26 اسفندماه آغاز می شود و تا جمعه 14 فروردین ماه تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تصریح کرد: قرائت زیارت آل یاسین در ساعت 17، سخنرانی و مدیحه سرایی بعد از اقامه نماز مغرب عشا و تنوع در برنامه قرائت دعای توسل در سه شنبه های برگزاری مراسم بخشی از برنامه های مسجد است.

وی با بیان این که با توصیه علما و بزرگان در ایام فاطمیه هرروز ساعت 11صبح، زیارت حدیث کسا قرائت خواهد شد، گفت: برنامه سلام زائر پیش از اذان مغرب، و سخنرانی و مدیحه سرایی بعد از نماز اقامه نماز ظهرعصر برگزار خواهد شد.  

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به 22 برنامه فرهنگی حوزه مدیریت آموزش و تربیت، گفت: اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان و حضور مدعوین قرآنی از مهم ترین برنامه های این حوزه می باشد.

* افتتاح شبستان قرآنی مسجد جمکران

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تصریح کرد: شبستان قرآنی مسجد مقدس جمکران با هدف اجرای برنامه های قرآنی در ایام نوروز افتتاح می شود.

وی افزود: کارگاه حفظ و قرائت تصحیح نماز نیز یکی از دیگر برنامه های فرهنگی حوزه مدیریت آموزش و تربیت است و 14 کارگاه در این زمینه به فعالیت خواهند پرداخت.

* فعالیت 40 مبلغ سیار در مسجد

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: برگزاری هفت جنگ قرآنی، اجرای مسابقات محفلی، برگزاری مسابقات حضوری و کتبی، فضاسازی قرآنی در سطح مسجد، پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی، ارائه مشاوره خانواده با رویکرد دینی، ختم صلوات و قرآن و دعای فرج، تبلیغ چهره به چهره با حضور بیش از 40 مبلغ سیار در بین خانواده ها و کاروان ها، برگزاری حلقات معرفت با موضوعات سبک زندگی و عفاف و حجاب، اقامه نماز جماعت در سه مکان مجزا و برگزاری ایستگاه کتابخوانی از دیگر برنامه های حوزه مدیریت آموزش و تربیت است.

* ارتباط فرهنگی با زائران از طریق فضای مجازی

وی در ادامه بر لزوم تداوم ارتباط فرهنگی مسجد جمکران با زائران تاکید کرد و گفت: به دنبال استمرار برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران هستیم و سال گذشته اطلاعات خوبی از زائران مسجد جمع آوری شد که امکان تداوم ارتباط ما را با زائران از طریق فضای مجازی مهیا می کند.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: همچنین بانک اطلاعاتی زائران در حال تکمیل است و سامانه ارتباط با زائر در سطح مسجد مقدس جمکران که به صورت مستمر کانال های ارتباطی را حفظ می کند با هدف ارائه پیام های تبلیغی فرهنگی به زائران داخل و خارج از کشور راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: چندده هزار کد اطلاعاتی از زائران ثبت شده است که برای ارائه پیام های تبلیغی و مجلات الکترونیکی مورد استفاده خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از رویکردهای مسجد تنوع بخشی به برنامه ها متناسب با مخاطبان مسجد مقدس جمکران است.

* اجرای برنامه های ویژه کودکان

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه های حوزه کودک و نوجوان این مسجد در ایام نوروز، اظهار داشت: مرکز گل نرگس مسجد به تهیه و تولید و توزیع بسته های فرهنگی در زمینه های نماز، مهدویت و فاطمیه اهتمام خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تصریح کرد: نمایش عروسی و قصه گویی و اجرای گروه سرود با هدف ترویج مهدوی و فاطمی با استفاده از سبک های هنری از دیگر برنامه های مرکز گل نرگس مسجد جمکران می باشد.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران به سمت آموزش مجازی مهدویت در بلندمدت گام برخواهد داشت و رویکرد مسجد استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین و مهدویت است.

* تدوین 35 عنوان منشور فرهنگی

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: بیش از 35 عنوان منشور در تیراژ چندهزار نسخه ای تدوین شده است که در ایام نوروز با ظرفیت فرهنگی عمیق بین زائران توزیع خواهد شد.  

* برگزاری نمایشگاه در ایام نوروز

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه نوروز فرصت خوبی است که نمایشگاه های مختلفی را با استفاده از قالب فرهنگی و هنری در زمینه مهدویت برگزار کنیم، گفت: خیمه کتاب دخترانه، تا خیمه مهر، امتداد امام(ره)، کتاب کودک، کتاب و محصولات فرهنگی و ربیع الانام مهم ترین نمایشگاه های فرهنگی مسجد در ایام نوروز خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرده خوانی در شبستان کاظمین، توزیع آویز خوشبوکننده خودرو، پخش کتابچه سبک زندگی، توزیع قلک صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) به کودکان، تعویض تابلوهای اطلاع رسانی مسجد از دیگر برنامه های مسجد مقدس جمکران می باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین