عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
گفتگوی عقیق با حاج مرتضی طاهری
بسیاری از دوستان به دلیل اینکه احساس کردند مقام معظم رهبری سینه زدن بدون لباس را نمی پسندند، لباس هایی را بین عزادارن توزیع کردند که کار بسیار خوبی بود

عقیق: نوروز امسال با ایام فاطمیه هم زمان شده است. این تقارن عید ملی با عزای اهل بیت علیهم السلام بهانه ای شد تا با حاج مرتضی طاهری، مداح اهل بیت علیهم السلام، درباره نکاتی که باید در این ایام رعایت شود، گفت و گو کنیم.

 مرتضی طاهری

می دانیم که مردم کشور ما آداب و مراسم خاصی را در عید نوروز انجام می دهند. اما به دلیل تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه چه نکاتی لازم است در جامعه رعایت شود تا حرمت فاطمیه حفظ شود؟

فاطمیه به چند روز منحصر نیست، بلکه از زمانی که حضرت فاطمه زهرا (س) در بستر بیماری افتادند تا وقتی به شهادت رسیدند به عنوان فاطمیه محسوب می شود. در تهران قدیم حدود دو ماه برای آن حضرت عزاداری می کردند. در این دوره این مدت را محدودتر کرده ایم، پس حداقل باید در دو دهه فاطمیه اول و دوم رعایت عزای اهل بیت علیهم السلام را کرده و مانند آن بزرگان عزادار باشیم.

 در چنین شرایطی آیا دید و بازدید نوروزی و یا سفر کردن در ایان نوروز اشکالی در عزاداری ایجاد می کند؟

اسلام و اهل بیت علیهم السلام نه تنها با صله ارحام و دید و بازدید و سفر رفتن مخالف نیستند بلکه در این زمینه دستور فراوان داریم. در روایات اسلامی درباره صله رحم تاکید شده که عمر را طولانی می کند و برکت رزق را افزایش می دهد. خداوند متعال درباره سفر رفتن هم در قرآن کریم فرموده که: « قل سیروا فی الارض؛ بگو در زمین سیر و سفر کنید» البته باید توجه داشته باشیم که در هر زمانی دید و بازدید و سفر رفتن توام با گناه باشد جزء معاصی محسوب می شود.

 بنابراین چه نکاتی باید در نوروز رعایت شود تا حرمت فاطمیه محفوظ بماند؟

درمجموع اگر سفر و صله رحم از گناه دور باشد اشکالی ندارد و حتی در عزای اهل بیت علیهم السلام ایجاد مشکل نمی کند. این نکته را هم باید یادآوری شود که اگر صله رحم و دید و بازدید را به نوعی انجام دهیم که گناه نباشد، اما خلاف رعایت عزا و حزن اهل بیت علیهم السلام باشد جزء اعمال ناپسند است. چون ما هر چه داریم، چه از لحاظ اعتقادی و چه از لحاظ اجتماعی، به برکت وجود حضرت فاطمه زهرا (س) و خاندان بزرگوار آن حضرت است. پس در این ایام قطعا امام زمان (عج) عزادار بوده و قلب مبارکشان مکدر است. در چنین شرایطی ادب حکم می کند در نوروز امسال از انجام کارهایی که خلاف شان ایام عزاداری است خودداری کنیم. مثلا از تبریک گفتن در ایام شهادت و کارهایی که انسان را به وجد و شادی می آورد باید دوری کنیم.

 چگونه می توان وحدت بین برادارن مسلمان اعم از شیعه و سنی را در ضمن پرداختن به حقایق تاریخی مربوط به اهل بیت علیهم السلام و شیعیان حفظ کرد؟

برای پرداختن به اصل وحدت باید بدانیم که بیان حقایق تاریخی مربوط به اهل بیت علیهم السلام با وحدت امت اسلام تناقضی ندارد. به شرط اینکه مطالب هنرمندانه و با دقت بیان شده و اسم افراد بیان نشود. البته در کتاب های برادارن اهل سنت هم مطالبی که تاییدکننده اصول شیعه است آمده، مانند مطالبی مبنی بر شهادت حضرت فاطمه زهرا (س). درواقع کسی نسبت به شهادت آن حضرت شکی ندارد. البته بعضی افراد مغرض که وابسته به فرقه منحوس و مطرود خوارج زمان، یعنی وهابیت، هستند درصدد انکار شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هستند و حتی کتاب های دروغینی با نام افسانه شهادت تالیف کرده اند تا این حقیقت بزرگ تاریخی را منکر شوند. هرچند که شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسلم است و همه علمای مسلمان می دانند که بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) نفاق بروز کرد و این رشته نفاق به جنایاتی دست زد.

اما لزومی ندارد که ما بعضی مطالب را به صراحت بیان کنیم که این باعث خدشه دار شدن وحدت بین مسلمانان شود. درحالیکه مصائب اهل بیت علیهم السلام و حقایق مربوط به آن بزرگان را بیان می کنیم، نباید باعث ایجاد اختلاف و فتنه میان امت اسلام شویم. چون گناه این کار از پاداش برخی کارها عظیم تر است و در مقام مقایسه نباید مرتکب گناه ایجاد تفرقه بین مسلمانان شویم تا به زعم خودمان ثوابی به دست بیاوریم.

 نظرتان درباره سینه زدن بدون لباس در هیات ها و مراسم عزاداری چیست؟

از قدیم الایام میان سینه زنها چنین رسمی بوده، البته برخی هم این قاضیه را نمی پسندند. مقام معظم رهبری هم سال ها قبل تذکر داده اند و بهتر است سینه زنها از پیراهن هایی استفاده کنند که در جلوی آن دکمه دارد و باز می شود. اما در جایی که به هیچ عنوان نه نامحرمی باشد و فیلم و تصویر آن جلسه بیرون نیاید، سینه زدن بدون لباس اشکالی ندارد. اما امروزه عصر رسانه است و در جلسه ای که تصور نمی کنید به هیچ عنوان محتوای آن جلسه منتشر شود شخصی با وسایل بسیار کوچکی که به چشم نمی آید می تواند همه این جلسه را فیلم برداری کند و در چنین شرایطی لخت شدن برای عزاداری لزومی ندارد. اگر می خواهیم سینه مان را باز کنیم تا موقع عزاداری درد مصیبت را حس کنیم می توانیم از روی پیراهن سینه بزنیم. اگر بخواهیم صدای آن را داشته باشیم هم انعکاس شکوه سینه زنی ممکن است. بسیاری از دوستان به دلیل اینکه احساس کردند مقام معظم رهبری سینه زدن بدون لباس را نمی پسندند، لباس هایی را بین عزادارن توزیع کردند که کار بسیار خوبی بود. درمجموع لخت شدن در موقع عزاداری و سینه زدن لزومی ندارد، چون هیچ روایتی در این باره نداریم. با وجود اینکه برای گریه کردن و لطمه روایت داریم.

از طرف دیگر لخت شدن موقع سینه زدن ممکن است بدآموزی ایجاد کند و عده ای به گونه ای برداشت کنند که در شان مسلمانان و شیعیان نیست.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
7
33
دلم ميخواد بدونم چه بد اموزي داره سينه نزني بدون لباس...که ايشون گفتن بد اموزي داره.اگه روايت نداريم در مورد لخت شدن دو تا روايت در مورد با لباس سينه زدن بفرماييد.خلاصه هر کي نظري داره اما .....

قربون امام حسين برم...انقد نظر در مورد بساط ارباب ندين آقايون..نوکريتونو کنيد.
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
3
18
با سلام
میخواستم خدمت شما بزرگواران عرضی داشته باشم مگر آقای طاهری مرجع تقلید هستند که از ایشان راجع به اینگونه مسائل سوال پرسیده شده در ضمن ایشان سلایق شخصی ایشان می باشد.
ياعلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
18
بابا دست از سر عزاداري سيد الشهدا برداريد چوب دو پهنا مي خوريد دا ؟
ببين من كمترين لخت ميشم چون محبت دلم اين ميگه تازه دو تا پسر دارم به نام هاي علي اضغر و محمد جواد به آنها هم ياد ميدم تا آخر عمر براي سيد الشهدا برهنه سينه بزنند
يجكم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
4
11
يكيبار يك فيلم آيت الله قمي را كه در مشهد ساكن بودن وب هرحمت پروردگار شتافتن ديدم ميان سينه زنهاي امام حسين برهنه داشتن سينه مي زدن تازه از ايشون مصاحبه در همان حال هم كردن ديگه خجالت بكشين از اين حرفا نزنيم طرف حسابتون خانوم ها
امید
|
ROMANIA
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
6
12
به ولله تالله بالله سه قسم جلاله به بدن برهنه سیدالشهداء شمشیر و نیزه زدن نعل تازه به مرکبها زدند به بدن برهنه اقا تاختند اونوقت شماها که ادعای نوکری اقارو دارید و میگید جانم به فدای سیدالشهداء پس چرا جرات سینه زدن با بدن برهنه را ندارید به خدا نوکری که در عزای سیدالشداء خون نریزه نوکر نیست این حرف حضرت ایت الله العظمی امام وحید خراسانی میباشد برید و ببینید و بشنوید صحبت های این عارف کامل را که چه میگویید راجع به عزای سیدالشهداء ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
آقای عزیز ما رهبر و ولی فقیه داریم نظر رهبر و نایب امام زمان هم اینه که لخت سینه نزنیم پس اگر ادعای امام حسینی بودن دارید بدونید که رهبری امام خامنه ای ادامه همان ولایت امام حسیبن است ولایت پذیر باشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
آقای عزیز ما رهبر و ولی فقیه داریم نظر رهبر و نایب امام زمان هم اینه که لخت سینه نزنیم پس اگر ادعای امام حسینی بودن دارید بدونید که رهبری امام خامنه ای ادامه همان ولایت امام حسیبن است ولایت پذیر باشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
چه ربطی به جرات داره آقا امید؟
از شما دعوت میکنم به خاطر جرات بالایی که دارید به سوریه و عراق تشریف ببرید و با دشمنان امام حسین (ع) بجنگید.
از مرجع بزرگوارتان بپرسید امام حسین (ع) برای چه شهید شد؟ و توقع شان از کسانی که خود را نوکرحضرت می نامند چیست؟
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
24
3
اونایی که لخت میشن ولایت پذیر نیستن
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
7
سلام والا ما نمیدونیم همه دارن نظر میدن...
شما اقای طاهری یه روایت در مورد سینه زنی بیار...
اون دوستانی هم که میگن هرکی لخت بشه ولایت پذیر نیست اون دنیا باید جواب تهمتاشونو بدن و من فکر کنم نه ولایت فقیه رو میفهمن نهولایت پذیری رو...
کی گفته نظر اقا اینه که لخت نشین ایشون فتوا هم ندادن فقط توصیه کردن تو رو خدا انقدر تند و نباشید
شاهعلیمدد
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
5
سلام والا ما نمیدونیم همه دارن نظر میدن...
شما اقای طاهری یه روایت در مورد سینه زنی بیار...
اون دوستانی هم که میگن هرکی لخت بشه ولایت پذیر نیست اون دنیا باید جواب تهمتاشونو بدن و من فکر کنم نه ولایت فقیه رو میفهمن نهولایت پذیری رو...
کی گفته نظر اقا اینه که لخت نشین ایشون فتوا هم ندادن فقط توصیه کردن تو رو خدا انقدر تند و نباشید
شاهعلیمدد
مهدی
|
ROMANIA
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
12
3
سلام دوستان عزیز تا کی میخواید به هم بپرید؟؟؟؟؟
بابا ملاک من بعد امام زمان ولی بر حقشون امام خامنه ای هست.
من یه مثال ساده میزنم

اگر حسنی واقعی هستی (نه بچه هیئتی که فقط دنبال خالی کردن انرژیش با شور های الکی و بالا و پایین پریدن بی موردهست) در نتیجه مطمئن باش که به امام خامنه ای هم ارادت قلبی پیدا میکنی. کیه که پسر حضرت فاطمه رو دوست نداشته باشه.
تا اینجا درست؟؟؟؟؟؟؟
حالا اگر امام زمانت رو واقعا دوست داری (نه از اون مدلاش که هر غلطی میکنیم بعد میگیم مهدی بیا مهدی بیا) بدون شک برای اماده کردن خودت و همچنین نوکری امام زمان. باید به حرف ولی فقیه بر حقش گوش کنی و اطاعتش رو کنی یعنی امام خامنه ای (نه ایت الله وحید و غیره)
و در اخر تو رو به امام حسین از روی تعصب نظر ندید. به نظر خودتون امام حسین راضیه که تو مجلسش عرق بد بو بپاشه صورت این و اون و کل هیئت رو بوی گند ببره؟ .
چالب اینجاست خیلیا میگن که بابا امام حسین لخت بود. ما هم باید لخت سینه بزنیم. دقیقا استدلالی که این قمه زن های از خدا بی خبر انجام میدن(چون حضرت زینب اون کار رو کرده پس ما هم سرمون رو...) در صورتی که توی همین قضیه حضرت زینب شک هست و روایتش قوی نیست.
در کل تو دوست داری شبیه امام حین شی. پس با این افکاری که داری. دو تا دستت رو قطع کن چون حضرت ابوالفضل (ع) دستاش قطع شد. وقتی بچت 6 ماهش شد با تیر بزن توی گلوش. وقتی دخترت 3 سالش شد ولش کن تو خرابه ها. اینطوری حتما امام حسین (ع) بیشتر دوست داره؟!!!!!!!!!!!
به نظرتون چرا خدا برای کربلا مناسک تعریف نکرده مثل حج؟؟؟؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون میدونه که هیچکس نمیتونه انجام بده. کی میتونه بچه 6 ماه یا دختر 3 سالشو........
حرف زیاده به شرط اینکه متعصب نباشید و انحرافیجات دفاع نکنید و منطقی باشید.
-------
کلیپ چرا خدا برای کربلا مناسک تعریف نکرده؟
http://www.aparat.com/v/TltG4
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
صلی الله علیک یا سیدنا الغریب , سیدنا المظلوم , سیدنا العریان , سید العطشان یا اباعبدالله
1-بالا و پایین پریدن اسمش *هرولست*
2-خوش به حال کسی که انرژیشو تو دستگاه امام حسین(ع) خالی میکنه
3-از معجزات هییت امام حسین(ع) اینه که با وجود جمعیت زیادی که برهنه سینه میزنن بوی عرق به مشام نمیرسه
4-ابحر ابن کعب از جنایت کاران کربلا پس از کشته شدن امام (علیه السلام) ابحربن کعب لباس امام را از بدنش بیرون آورد و حسین (علیه السلام) را برهنه بر روی زمین گذاشت.

این مطلب که سندش معتبره.نکنه شما شک داری؟؟البته که استدلال قمه زن ها درست نیست چون سند روایتی که میگن قوی نیست
5-هر کسی نسبت به شور و حالش تو دستگاه امام حسین نوکری میکنه.یکی حال داره میره وسط و برهنه میشه و یکی هم گوشه کناره و یکی هم تماشاچیه
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
10
سلام علیکم
ببخشید من چند سوال داشتم:
1) اول اینکه حاج آقای طاهری که درسته در زمینه مداحی استاد هستند اما با چه اجازه ای در مورد مسائل شرعی صحبت میکنند؟؟؟
2) اگر لخت شدن لزومی نداره و در موردش هم هیچ روایتی نیست پس چرا این بیست و خوورده ای سال که مداح هستن صداشون در نیومده و به فکر شان و جایگاه اسلام و شیعه نبودند!!!!!!!!!؟؟؟
3) و یک سوال از دوستمون که میگن هر کی لخت بشه ولایت پذیر نیست؟
دوست عزیز این موضوع ربطی به ولایت پذیری نداره اول اینکه آقا خودشون فرمودند این یک توصیه است و دستور فقهی نیست و دوما مردم مراجع مختلف دارن نظرات هم متفاوت پس چرا این حرف رو میزنی؟؟؟؟
4) و عقیق عزیز شما هم یه لطفی کن حالا که صحبت های آقای طاهری رو میزاری صحبت های حاج منصورم در مورد لخت شدن بزار تو محرم امسال توی صنف؟؟؟؟
تو رو خدا بس کنید این کارا رو دیگه بادستگاه امام حسین (ع) نکنید...........
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
8
ما لخت میشیم و سینه میزنیم به کسی هم ربطی نداره . نمیدونم چرا تا محرم و فاطمیه میشه همه در مورد لخت شدن حرف میزنن . آخه به شماها چه ربطی داره . چرا انقدر چوب لا چرخ هیئتا و سینه زنا میکنن .
محمد خادم شاهزاده علی اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
8
بابا بس کنید دیگه چوب خوری داره این آقا در حدی نیست که تکلیف کنه
نوکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
2
5
مرتضی طاهری با این حرفش قدمت خوننذگیش و برد زیر سوال،جونم فدای حاج منصور که تو جلسش لخت میشن و تو خط رهبریه نه این که نون به نرخ روز بخوره/اون موقعی که یه عده موز بودن حاجی داشت برا شهدا میخوند عجب دوره زمونه ای شده...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
4
انقدر به طبل تفرقه نكوبيد
آخه اين چه سوالي ميپرسيد
درمورد بهار فاطمي سوال كنيد
به اين كارها چيكار داريد
به خدا چوب ميخوريد
اگه راست ميگيد بقيه فرمايشات آقا رو گوش كنيد
ايشان تاكيد بر استفاده از لوازم ايراني دارن چندتا از اين بزرگواران تو زندگي شون از وسايل ايراني استفاده ميكنند
خود دوستان عقيق مارك تلفن همراه شون چيه
ما از حاج منصور و حاج حسين سازور ولايتي تر نداريم
سید
|
ROMANIA
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
6
بزرگان از قدیم با دستگاه سید الشهدا اینطور برخورد نمی کردند اما الان ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
4
2
چقدر مقاومت عجیبی میکنن یک عده برای پوشیدن یک لباسی که چند میلی متر هم ضخامت نداره.
من نمیدونم چجوری میخوان هنگام جنگ عملیات ایضایی انجام بدن.
شما یا باید نطر خودت رو انجام و ترجیح بدی یا نظر ولی فقیه...
ایشون نظرشون اینکه برهنه نشید...
نظر و خواسته قلبیشون اینه.تمام اگر نظرشون برات مهم برهنه نشو.اگر نظرشون برات مهم نیست که برهنه شو
دقت کنید گفتم نظر نه حکم فقهی(بعضیا برای کم ارزش نشون دادن قضیه مغلطه میکنن و میگن شما فرق نظر و حکم فقهی رو نمیدونید...)
جالبه اواخر دهه شصت وایل دهه هفتاد هم که ولی فقیه در رابطه با قمه زنی و تطبیر ابتدا نظرشون رو فرمودن یه عده مخالفت میکردن.
و حالا متوجه عمق دید و نگرش حضرت آقا شدن و فهمیدن ایشون از روی هوای نفس مخالفت نکردن(البته شاید هنوز هم متوجه نشده باشن.)
بازهم عرض میکنم خیلی ساده است
یا نظر ایشون براتون مهمه یا نه...
دعوا که نداریم.
خادم الحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
5
الان همه ی مشکلات این کشور حل شده فقط بحث لخت شدن یا نشدن مونده؟؟؟

برید به وضعیت معیشت مردم نگاه کنید که دارن له میشن و ازبین میرن
امام زمان خودش میدونه چطور عزاداری جدش برپا بشه و بمونه

ما پای ولی فقیه هستیم و احترامشون هم برامون واجبه.
ولی نباید دیگه همه در مورد حرف رهبر عزیز نظر بدن و خودشون رو مطرح کنن.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
4
سلام کاشکی آقای طاهری از نرخ های مداحی هم صحبت کنند و شحصی که درباره نظر رهبر میگن اگر رهبر بگویند پول برای مداحی نگیرید نصف مداحا بیکار میشوند
عابس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
5
نظر قبیلیم که غیر قابل انتشار بود خدا کنه این یکی رو بزارید باید حد وسط نگه دارید.بابا ی دلیل قانع کننده بگید به اربابم خانوم رباب دیگه لخ نمیشم.ندارید دلیل ندارید.همش حرفایه تکراری بابا الانم کسی میخواد خودشو به کسی نشون بده تا دعوا میشه لخ میشه تا فردا بگه ببین من برات کم نزاشتم .ما ام اخ میشیم تو هیت که بگیم اقا برات کم نزاشتیم. نکه هر کی لخ نشه کم گذاشته .هر که برفش بیش بامش بیشتر.یکی تا میگن حسین مثل خیلی از روضه خونا واقعا گریه میکه یکی ام مثل من 3ساعت براش روضه میخونن اخرشم هیچی به هیچی.باس ببینی چی ازت میخرن یکی خون میریزی یکی چایی یکی کفش جف میکنه هر کی اندازه لیاقتش وسلام. بابا این افتخاره که یکی مثل جواد مقدم 1000جوون که هیتی نیستن رو بتونه هر هفته بکشه هیتش یا اقایه هلالیو....فرق نمیکنه اصل عمل خیره بعد بیایید یارو رو بی حسینه میذارید تو شهر میگیم چرا میگید فیلم قمه زنیش در اومده نمیدونم سبک اون ور ابی خونده ایشالا اقامون بیاید بفهمیم حق کجاس شیعه کیه شرور شماثی کیه.
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
3
برا امام حسین علیه سلام هرجورکه عزاداری بکنيم مشکلی نداره اگر اين چيزا اشکال داشت زمانی که هرکس ميخواست بره کربلا بايد دستشو قطع ميکردن تابه زيارت بره امام صادق {ع}ميگفتن جايزنيست برين چرا اجازه دادن چونکه آدم اگر جونشم براسيدالشهدا {ع}بده اشکالی نيست چه برسه به سينه برهنه ياقمه زدن ياامسال اينها بهتراست که کسی تودستگاه امام حسین علیه سلام دخالت نکنه تادنياواخرته خودشوخراب نکنه ياعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
6
1
حالا معلوم شد که رهبری چقدر غریب و تنهاست مخصوصا در بین هیئتی ها. البته تعجب نداره امیرالمومنین هم در دوره خودش تنها بود و سر به چاه می گذاشت. برخی آقایون ادعای ولایت مداری شون گوش فلک رو گکر کرده ولی به خاطر منافعشون با رهبر مخالفت می کنند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
2
2
عقیق خوشت میاد اینقدر درباره لخت شدن از این و اون میپرسی...
بس کن دیگه آقا یه نظری داشتند گفتن هرکس مقلد رهبریه انجام میده و هرکس هم مقلد هر مرجعی هست انجام نمیده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
3
2
آقاي نوكر كشمش هم دم دارد مرتضي طاهري نه حاج مرتضي طاهري!بعد ببينم عزيزاني كه ميفرمايند ايشون نبايد ًاظهار نظر كنند تو چه رده مداحي شرف حضور دارند!!
تارت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
2
0
دوستان ما مخلص آقا كه دوست واقعي اماو حسين هستند هستيم اولا جزئيات حضور آن دو نفر ذاكر احساس خلع در دين مي كردن را خوب مدنظر بياوريد آقا نفرمودند لخت سينه نزنيد و حتي جايز هم دانستند ولي نظر شخصي بدور از اجتهاد و دلي خودشان را بيان كردند تازه در مقابل اسرار اين دوشخص كه قالب علما از همين شيوه در عزاداري استفاده مي كنند بابا حرف ولي فقيه را خوب بفهيم و بعد تحليل كنيد آقايون به اصطلاح ولايتي و در اين شراط اينگون سوالات از آقا منتظر چه جوابي از اين سيد مظلوم و بزرگوار داريد كه بفرمايند مثلاً بفرمايند قمه بزنيد ، لطمه بزنيد و همچيز را مباح اعلام كنند اونم تواين شرايط عقلتون چه ميگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
1
1
بابا واقعا انقد سخته كه بفهميد اقا دقيقا منظورشون أين بود كه لخت نشيد.اگر صحبت هايه اقا رو در مورده قمه زني ببينيد اولش گفته بودند توصيه ميكنم داستان اين هم همينه.چون همه يه اينا به عنوان يه مشكل ميافته دسته دشمن
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
0
3
آقایونی که الان میگن لخت نشید .... چرا بس یه زمانی میگفتند هرکی لخت نیست موقع سینه زنی بره کنار و وسط نباشه ...حالا چی شده که برای امام حسین (ع) تعیین تکلیف میکنند.... 1400 سال گذشت و به کوری چشم همه اون کسایی که نمی خوان جلسات آقا و ارباب مان رونق داشته باشه ، روز به روز با شکوه تر میشه ....

حب الحسین اجننی
یا حسیـــــــــــن
یک سینه زن
|
ROMANIA
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
3
3
واقعا جای تاسفه... وقتی رهبری قلبا ولسانا خشنود نیست از برهنگی هنگام عزاداری اما و اگر برای چیست...همه دنبال فتوا هستند یادمان رفته رزمنده ها برای نشستن لبخند به چهره امامشون عملیات حصر آبادان رو انجام دادند و هدها شهید فدای یک لبخند امام.بالله والله تالله دروغ میگوید کسی که عاشق اهل بیت است و نگرانی رهبرش برای او اهمیت ندارد....مرد همراهی با امام حسین هستید این گوی واین میدان....افغانی های شهید حرم از ما جلو زدند ما برای حضرت زهرا وزینب سلام الله علیها لخت سینه میزنیم اما اونها سینه های برهنه شون را مقابل گلوله میگیرند...از مداحان عزیز بپرسید چند تای از شماها رفتید پیگیری کنید و اعلام آمادگی کنید که درمجالس این مظلومان شهید بخوانید...این پیام شهداست...وقتی امام المسلمین نظری داد بقیه باید ترمز دستی رو بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ایوالله حرفت درسته ولی عمرا اگه یه عده بفهمن
ناشناس
| ROMANIA
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
احسنت
مدافع حرم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
ما تابع مرجع خودمون هستیم . همین و بس . شاید مرجع شما بگه لخت نشید ولی مرجع ما خون ریختن رو نیز حلال دونستن. من از عراق دارم پیام میدم اهای اونایی که میگید لخت نشین بیاین ببینین اینجا همه دیوونه ارباب هستن همه جنون وار برای سیدالشهداء دارن جون میدن اونوقت شما حتی نمیخواید برهنه سینه بزنید برای اربابی که یکسره میگید جونم فداش (از این حرفتون خندم میگیره) عقیق حرف بدی نزدم عدالت داشته باش منتشر کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
2
1
سلام درودبرعاشقان مولا,خیلی ببخشید,کدوم ازعلما لخت شدن وسینه زدن?همین حاج منصور چندبار لخت سینه زده?باورکنیدبراثرتکرارسنت غلط واجب شده.عزیزم سینه زنی میشناسم لخت سینه میزنه ولی۸۰۰تومن مردم را۵ساله نمیده.اقعا خواسته حسین مظلوم,اصل انسان بودن بود یا...............منوببخشید
سعید
|
ESTONIA
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
1
2
سلام. باید عرض کنم که ایشون که اینظور حرف زدن بفرمایند که اصلا روایتی در سینه زدن داریم؟ متاسفانه هرطور که دلشون بخواد دارند مردم رو بازی میدن.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
0
2
عقیق خجالت بکش از این جنجال ها
رهبر یه نظری دادند که متاسفانه با حاشیه هایی که بعضیا ساختن اصل حرف فراموش شد
اونجوری که تو سایت ایشان نوشته بود لخت شدن در هیئت هایی که فیلم گرفته میشه چون خانوم ها و خارجی ها می بینند کار اشتباهی است فقط همین نه حکمی بود و نخ چیز دیگه ای
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
یا سیدالشهدا علیه السلام...
دوستان باید عرض کنم که بحث عزاداری سیدالشهدا علیه السلام کاملا دلی هست.بلا تشبیه وقتی کسی پدرش از دنیا میره ممکنه یکی از فرزندا خاک قبر پدر رو مشت مشت بر سر بزیره یکی ممکنه خوشامد بگه یکی هم هنوز بابا خاک نشده دنبال ارث هست....
در عزای اباعبدالله علیه السلام هم یکی چایی ریز روضه هس یکی لطمه زنه یکی زنجیر زنه و یکی هم تماشاچیه کهبه نحو و به هر شکلی حضور در مجلس اقامه ی عزا اجر و پاداش داره
و مورد اخر اینکه هیچ شخصی نمیتونه نظر بده که نظر بنده اینه که لخت نباشه بهتره یا برهنه باشه بهتره چون دستگاه امام حسین علیه السلام چیزی نیست که هر کس و نا کسی به یه جایی میرسه بخواد نظر بده.
طبق نظر مراجع قدیم و بزرگان حتی جون دادن در این راه هم عین ثوابه پس هر کس هر جور دلش میخواد در عزای اباعبدلله علیه السلام عزاداری کنه و تمام عزاداری ها اعم از سینه زنی برهنه قمه زنی زنجیر زنی و... احیای شعائر هست والسلام
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین