عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات، گفت: به زودی شرایط سفر زایران به سامرا فراهم می شود.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین ˈرضا اسکندریˈ  مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات، گفت: مسیر سامرا از نظر امنیتی دارای مشکل جدی نیست و باید شرکت های طرف قرارداد شرایط سفر به این عتبه را فراهم سازند.

وی با بیان این که لازم است در برنامه سفر زایران به سامرا بررسی مجدد انجام شود، ادامه داد: از دولت عراق هم انتظار می رود امنیت مسیر را تامین کند که در این صورت زائران به راحتی می توانند به زیارت امامان عسکری(ع) و امامزاده محمد در مسیر بازگشت نایل شوند.

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات درباره امکان سفر به مداین برای زیارت مرقد حضرت سلمان فارسی نیز توضیح داد: فعلا زیارت مرقد حضرت سلمان در اولویت برنامه های زیارتی نیست، هرچند که تولیت این آستان، بسیار علاقمند به انجام سفر زائران به این منطقه است.

وی با یادآوری اعزام محدود چند کاروان در گذشته به شهر مداین برای زیارت بزرگان مدفون در این شهر و بازدید از طاق کسری، اظهار کرد: قرار بود تمهیدات امنیتی از سوی مسوولان امنیتی منطقه ایجاد شود اما هنوز اقدام جدی نشده است و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هم به تصمیم قطعی درباره اعزام زایر به این منطقه نرسیده است.

ستون های ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) نصب و تقویت شده است 

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با بیان این که حدود 12 روز طول کشید تا ضریح قبلی برداشته شود، اضافه کرد: مراحل بازکردن ضریح قبلی توسط تولیت آستان قدس حسینی انجام شد و ضریح نیز در اختیار آنان می باشد.

وی با اشاره به خاک برداری کف مرقد مطهر و تقویت ستون ها برای نصب ضریح جدید، خاطر نشان کرد: عملیات نصب ضریح جدید توسط سازندگان ضریح و تیم اعزامی از ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، سنگ کاری کف مرقد به اتمام رسیده و پایه ها نصب شده است. 

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات، دلیل تقویت ستون های نصب ضریح را سنگین تر بودن ضریح جدید نسبت به ضریح قبلی اعلام کرد و افزود: به گفته مسوولان امر تا یک ماه دیگر کار نصب ضریح جدید امام حسین (ع)، پایان می یابد.

وی هم چنین درباره تصمیم آستان قدس حسینی برای نگهداری ضریح قبلی در موزه حرم گفت: موزه فعلی باید توسعه یابد که با این اقدام، ضریح قبلی نصب و امکان بازدید از آن برای علاقمندان فراهم خواهد شد.

مشکلی برای زیارت زائران در مدت تعویض ضریح وجود ندارد

حجت الاسلام و المسلمین ˈرضا اسکندریˈدرباره امکان زیارت حرم حسینی درمدت تعویض ضریح نیز به خبرنگار ما گفت: رواقهای منتهی به حایر حسینی باز است و امکان زیارت مرقد حبیب ابن مظاهر، سید ابراهیم مجاب و شهدای کربلا نیز فراهم است.

وی ادامه داد: مسجد بالاسر مرقد اباعبدالله الحسین(ع) نیز تا منطقه حایر حسینی باز است و زایران می توانند در این محل اعمال مخصوص را انجام دهند.

کاهش هزینه های سفر به عتبات عالیات هم چنان در دستور کار است

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات با یادآوری کاهش هزینه های سفر به عتبات عالیات، اظهار کرد: مسوولان شرکت شمسا، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نسبت به هزینه های سفر به عتبات عالیات بررسی های کارشناسانه انجام داده اند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش همه دست اندکاران بتوان باز هم هزینه این سفر معنوی کاهش یابد تا امکان سفر اقشار بیشتر دوستداران ائمه اطهار در کشور عراق فراهم شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین