عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد:
آیت الله علوی گرگانی با بیان این که به واسطه خون شهدا، نعمت‌های زیادی از جمله نعمت استقلال، نعمت امنیت و نعمت ولایت نصیب همه ملت ایران شده است، گفت: ایران تنها کشوری است که زیر پرچم ولایت فقیه است و همه مردم با هم متحد هستند، که این نعمت بزرگ به برکت خون شهداست.
عقیق: آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: نعمت بزرگی نصیب خانواده‌های شهداء شده است که با وجود این که مصیبت بزرگی به آنان رسیده است، اما به دلیل ارزش بالای شهادت، در حقیقت نعمت شامل حال آنان شده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: علاوه بر این که به واسطه شهداء، نعمت بزرگی شامل حال خانواده‌ها شده است، نعمت‌های زیادی از جمله نعمت استقلال، نعمت امنیت و نعمت ولایت نصیب همه ملت ایران شده است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که زیر پرچم ولایت فقیه است و همه مردم با هم متحد هستند، که این نعمت به برکت خون شهدای مملکت است.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام نمی خواهند که کشورها مستقل باشند، شیوه ابرقدرت‌ها زورگویی است و ما باید نعمت ولایت فقیه را نگه داری کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه استبشار در سوره آل عمران گفت: در این آیه شهداء، مومنین را دعوت می‌کنند و بشارت می‌دهند در حالی که تعلقات مادی به این دنیا باعث شده است که ما به دنیا وابسته باشیم.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: مادیات دنیا نمی گذارد که ما به سیر تکامل برسیم در حالی که روح، عالم گشایش و سعه است و خداوند روح را به خود نسبت می‌دهد. 

وی افزود: گریه نوزاد هنگام تولد به این خاطر است که از جایگاهی که علاقه دارد جدا می‌شود و انسان نیز آنچنان به دنیا وابسته است که سخت از دنیا جدا می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: شهداء سعی می‌کنند که راه را به ما نشان بدهند تا به لقای دوست برویم، اما ما هنوز در راه مانده ایم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که ما نمی توانیم درجات شهداء را بیان کنیم، گفت: از آنجا که شهداء در راه خدا جان خود را که بالاترین چیز است تقدیم خدا کردند، خداوند اجر زیادی به آنان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ما باید ادامه راه شهداء باشیم و باید حافظ نعمت‌هایی چون امنیت و ولایت فقیه باشیم که شهداء به ما داده اند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان عنوان کرد: ما باید فکر عالمی باشیم که همیشه باقی است و از عالم این دنیا که فناست، دست برداریم.

بیش از پنج هزار شهید و بیش از 11 هزار و 400 جانباز در استان قم

در ابتدای این دیدار، سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید است، گفت: شهداء بسترساز نهضتی بودند که از نهضت عاشورا سرچشمه می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برای بیان حقیقت باید راه شهداء را ادامه دهیم تا شجره طیبه ای که به دست امام خمینی (ره) و خون شهداء پایه گذاری شد، به دست امام زمان (عج) برسانیم.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: امروز، امنیتی که در جامعه وجود دارد به برکت خون شهداست و برای زنده نگه داشتن خون شهداء، رسالت بزرگی بر دوش ماست.

وی بیان داشت: در استان قم بیش از پنج هزار شهید و بیش از 11 هزار و 400 جانباز داریم که امیدواریم بتوانیم ادامه راه آنان باشیم و به دنبال بسترسازی برای ترویج سبک زندگی آنان باشیم.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین