عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
حجت الاسلام سقای بی ریا:
معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) اشاره به شبه پراکنی ماهواره ای وهابی ها در تخریب شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: وهابیت به دلیل این که نمی توانند مقام این بانو را درک کنند، ایشان را انکار می کنند.
عقیق:حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به مقام ملکوتی حضرت زهرا(س) گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) بین شیعه و سنی سخصیتی ممتاز و بی بدیل است.

حضرت زهرا(س) ملاک غضب و رضای الهی

وی افزود: تعبیراتی که درباره حضرت زهرا(س) از زبان پدرشان به کار رفته حاکی از مقام بسیار ولای دختر پیامبر اسلام است، به عنوان مثال در روایاتی بیان شده که خداوند به دلیل غضب فاطمه(س) غضب می کند و به دلیل رضای وی راضی می شود، از این رو ملاک غضب و رضای الهی به میزان محبت حضرت زهرا(س) وابسته است.
معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که لازمه ملاک بودن حضرت زهرا(س) در نزد خداوند عصمت است، اظهار داشت: امکان ندارد که دختر پیامبر نسبت به مسأله ای که خداوند به آن غضب دارد راضی باشد؛ همچنین در روایتی رسول اکرم(ص) می فرماید فاطمه(س) پاره تن من است، هرکه او را بیازارد من را آرزده است و کسی که مرا بیازارد خداوند را آزرده کرده است.
وی ادامه داد: این گونه روایات از ائمه طاهرین(ع) مقام ملکوتی حضرت زهرا(س) را اثبات می کند، از همین رو است که حضرت به سیده نساء عالمین ملقب شدند؛ پامبر اسلام فرمودند حضرت مریم برترین زنان زمان خودش بود؛ اما دخترم زهرا(س) برترین زنان عالم است.

بیان فضایل حضرت زهرا غلو نیست

حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به کوثر نامیده شدن حضرت زهرا(س) ابراز داشت: خداوند در پاسخ به کسانی که پیامبر را ابتر می دانستند می فرماید که من به پیامبر اسلام کوثر و خیر کثیر دادم که این خیر کثیر کسی به جز حضرت زهرا(س) نیست.

وی با اشاره به مقام تحدیث حضرت زهرا(س) عنوان کرد: حضرت زهرا(س)محدثه بودند، همان گونه که برخی زنان همانند حضرت مریم و مادر حضرت موسی با ملائکه الهی ارتباط داشته و با آنان گفت وگو می کردند دختر پیامبر اسلام نیز از این مقام برخوردار بودند؛ بنابراین بیان فضایل بین های ایشان غلو نیست.

وهابیت از ترویج فضایل اهل بیت که چراغ راه جویندگان حقیقت هستند هراس دارند

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که وهابیت از نور گریزان هستند، خاطرنشان کرد: وهابیت از ترویج فضایل اهل بیت(ع) که چراغ راه جویندگان حقیقت هستند هراس دارند؛ وهابی ها با فعالیت های کوردلانه خود تصور می کنند که می توانند چراغ ائمه طاهرین(ع) را خاموش کنند.

وی با اشاره به آیه«یُرِ‌یدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ‌ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّـهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَ‌هُ وَلَوْ کَرِ‌هَ الْکَافِرُ‌ونَ» گفت: کافران می خواهند نور الهی را خاموش کنند؛ اما خداوند نورش را کامل می کند اگر چه کفار این مسأله را نپسندند.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: حضرت زهرا(س) نوردرخشان است، در روایات آمده است همان گونه که ستارگان در آسمان می درخشند، حضرت زهرا(س) در صحرای محشر درخشش دارد؛ وهابیت به دلیل این که نمی توانند مقام این بانو را درک کنند، ایشان را انکار می کنند.

وی با بیان این که مسؤولان باید در زمینه ترویج فرهنگ فاطمی تلاش بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: بهترین راه ترویج فرهنگ فاطمی انتشار سخنان حضرت زهرا(س) و کلام اهل بیت(ع) در شأن ایشان است.

 دید و بازدید نوروزی با ایام فاطمیه منافات ندارد

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تقارن نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) ادامه داد: با توجه به شیوه شیعیان در طول تاریخ  هر زمانی که بین یک جشن و وفات ائمه طاهرین(ع) تقارن و تزاحم باشد، احترام شهادت اهل بیت(ع) باید حفظ شود و این مسأله بر هر سنت دیگری مقدم است.

وی ابراز داشت: مردم جامعه باید به دلیل تقارن ایام فاطمیه در نوروز پیش رو، احترام این ایام را حفظ کنند؛ دید و بازدید مانعی ندارد؛ اما در اظهار فرح و سرور باید رعایت کرد و احترام ایام شهادت حضرت زهرا(س) حفظ شود


منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین