عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
شهردار مشهد گفت: به مناسبت نوروز فاطمی، ۲۹ طراحی و گل‌نوشته آئین مذهبی با مضامین القاب حضرت فاطمه(س) در مشهد انجام می‌شود.
عقیق:سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، در نشست خبری شهردار با اصحاب رسانه که در تالار شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 150 المان نوروزی در شهر مشهد نصب می‌شود که از این تعداد 100 المان فاخر و جدید هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد بهار فاطمی خواهیم بود، ادامه داد: همچنین به مناسبت نوروز، 29 طراحی و گل‌نوشته آئین مذهبی با مضامین القاب حضرت فاطمه(س)، 3700 مترمربع لاله‌کاری در شهر، نورپردازی درختان و کاشت هشت میلیون بوته گل در مناطق 13 گانه مشهد انجام خواهد شد.

شهردار مشهد با عنوان اینکه در سال جاری شاهد نصب المان‌های جدید فضای سبز نیز خواهیم بود، گفت: به مناسبت نوروز و در راستای استقبال از بهار، 74 المان فضای سبز و نیز 25 المان ترکیبی از بهار فاطمی و فضای سبز در سطح مشهد جانمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان مناسب زائران در ایام نوروز اقدامات مناسبی از جانب شهرداری صورت گرفته است،‌ گفت: شهرداری نسبت به تامین فضای مناسب و راه‌اندازی کمپ‌های اسکان زائران اقدام کرده و برای شرایط اضطراری که ممکن است در صورت کاهش دمای هوا صورت ‌گیرد، 11 سالن ورزشی سرپوشیده با ظرفیت شش هزار و 250 نفر مهیا کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه جهت راهنمایی بهتر زائران مشهد، شهرداری نسبت به تهیه و توزیع ویژه‌نامه سلام، کتابچه راهنما، نقشه کمپ‌ها و … اقدام کرده است، افزود: همچنین تلفن ملی 137 با هدف خدمات‌رسانی 24 ساعته برای راهنمایی زائران آماده پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه در روز ابتدایی ایام نوروز، پذیرایی ویژه با حضور مسئولان شهری از زائران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ایستگاه‌های بهارانه نیز در هفت بوستان مشهد راه‌اندازی شده است و آذین‌بندی شهری با 5500 پارچه الوان صورت می‌گیرد.

شهردار مشهد افزود: جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در ایام نوروز نظافت اطراف حرم به صورت سه نوبت انجام خواهد شد، همچنین خودروهای عملیاتی آتش‌نشانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود.

وی همچنین به سفر مجموعه شهرداری مشهد به عراق اشاره کرد و گفت: در این سفر ملاقاتی با شهردار جدید بغداد، استاندار بغداد، وزیر بلدیات(شهرداری‌های عراق)،‌ تولیت آستان امامین عسکرین، رئیس شورای استان و دیگر مقامات شهری و استانی عراق داشتیم و در این سفر تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شد.

مرتضوی گفت: شهرداری در نظر دارد تا در بهبود فضای سبز عراق، فضای پیرامونی بافت حرم، نظافت و زیباسازی عراق که از مطلوبیت خوبی برخوردار نیست از طریق انتقال تجربیات و آموزش به مدیران شهری عراق کمک کند، همچنین مقرر شده است تا شهرداری مشهد در سه شهر مذهبی عراق نسبت به ساخت زائرسرا و حسینه‌های ارزان قیمت جهت اسکان زائرین ایرانی اقدام کند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین