عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران تهران گفت: کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) 16 بهمن ماه در تالار همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی در نشست خبری کنگره ملی پیامبر اعظم(ص)، به اهداف برگزاری کنگره ملی پیامبر اعظم (ص) اشاره و اظهار کرد: در همایش کنگره ملی پیامبر اعظم (ص) از برگزیدگان این کنگره تقدیر به عمل می‌آید.

وی آشنایی بیشتر مردم با ابعاد زندگی پیامبر، پاسخ علمی و متقن به توهین‌های صورت گرفته نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و بررسی مبانی اسلامی اقتصاد و تبیین دیدگاه حضرت در حوزه اقتصاد همراه با مقایسه تحریم‌های صدر اسلام با تحریم‌های امروزی کشورمان را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

حسینی افزود: تبیین سبک زندگی پیامبر جهت گرایش بیشتر مردم و الگوپذیری از رفتارهای نبی گرامی اسلام و تبیین نقش آموزه‌های پیامبر در بیداری اسلامی از جمله دیگر محورهای اهداف برگزاری این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران در ادامه با بیان این‌که «زمان اختتامیه این کنگره روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه از ساعت 14 تا 17 در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود» بیان کرد: این کنگره با هدف آشنایی بیشتر مردم با زندگی پیامبر(ص)، پاسخ علمی و متقن بر توهین‌های صورت گرفته بر آن حضرت، بررسی مبانی اقتصادی - اسلامی،‌ تبیین دیدگاهای نبی اسلام (ص) در حوزه اقتصاد با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و نیز مقایسه تحریم‌های صدر اسلام با تحریم‌های کنونی بر کشور برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: سخنرانان این همایش را سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام میرلوحی، حجت‌الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تشکیل می‌دهند.

همچنین در بخش آثار تلویزیونی مجید مجیدی تهیه کننده فیلم پیامبر اعظم(ص) و در بخش ادبی فاضل نظری از شاعران آیینی به عنوان مهمانان ویژه این برنامه حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران با اشاره به برنامه‌های جانبی این همایش ادامه داد: نمایش آثار منتخب کنگره، مراسم تقدیر از برگزیدگان، رونمایی از کتاب میثم احمد و همچنین رونمایی از نرم‌افزار آثار کنگره بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این همایش است.

حسینی بیان کرد: این کنگره در سه بخش ادبی، هنری و علمی برگزار شده است که بخش ادبی شامل خاطره، داستان، شعر، آثار مجازی و بخش هنری شامل عکس، پوستر، انیمیشن، کلیپ است.

وی همچنین اعلام کرد: بخش علمی شامل مقاله در 7 محور اصلی؛ تعلیم و تربیت اسلامی در سیره پیامبر (ص)، پیامبر اعظم (ص) در بیداری اسلامی، مدیریت در پرتو سیره پیامبر (ص)، سیره حکومتی و سیاسی پیامبر (ص)، سیره اقتصادی پیامبر (ص) و بررسی شبهات پیرامون سیره پیامبر (ص) است.

وی یادآور شد: آثار به تأیید رسیده این کنگره شامل 99 داستان، 133 اثر ادبی، 26 اثر خاطره، 183 اثر عکس، 240 طرح، 438 اثر شعر، 309 مقاله، 225 اثر وبلاگ و سایت، 8 اثر فیلم و مستند، 11 اثر کلیپ و نیز 17 اثر فیلم‌نامه‌نویسی است.

حسینی با بیان این‌که «در این همایش به تعداد 100نفر از برگزیدگان آثار،‌ جوایز نفیسی داده می‌شود» خاطرنشان کرد: در این میان به تعداد 15نفر از ارائه دهندگان آثار برگزیده جایزه شاخص(کمک هزینه سفر به عتبات عالیات) ارائه می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره اوقاف تهران در دهه فجر اشاره کرد و گفت: غبارروبی مزار شهدا و بقاع متبرکه، نمایشگاه‌های نقاشی کودکان، برگزاری غرفه‌های قرآن بخوانید جایزه بگیرید، دیدار با خانواده شهدا و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن همراه با برپایی محافل انس با قرآن و مراسم جشن در بقاع شاخص از جمله برنامه‌های ما در ایام دهه فجر است.



منبع: ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین