عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
حافظ بین‌المللی قرآن؛
حافظ بین‌المللی قرآن تقارن ایام فاطمیه با نوروز را فرصتی برای تفکر در خلقت دانست و گفت: نوروز آیه‌ای از آیات الهی است بنابراین نباید با شادی‌های کاذب و رفتارهای نامتعارف قلب خاندان پیامبر(ص) را نشانه بگیریم.
عقیق:«بهزاد هژبری» حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، گفت: ما در روایات و احادیث داریم که روزی که در آن گناهی صورت نگیرد عید است بنابراین ما برای تجربه ایامی خوب باید از گناه دوری کرده و برای شادی دل مسلمانان تلاش کنیم.

تقارن نوروز با فاطمیه فرصتی برای تفکر است

وی با بیان اینکه تقارن نوروز با ایام فاطمیه فرصتی برای تفکر در رفتارهای افراد است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: «فَاذْکُرُواْ اللّهَ عِندَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ؛ خدا را در مشعر الحرام یاد کنید» (بقره/ 198) و در ادامه داریم: «وَاذْکُرُواْ اللّهَ فِی أَیَّامٍ مَّعْدُودَاتٍ؛ و خدا را در روزهایى معین یاد کنید» (بقره/ 203) که برخی از ایام سال زمان مناسبی برای یاد کردن نعمت‌های الهی و تفکر در خلقت انسان است که یکی از این مناسبت‌ها ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) است.

فاطمه زهرا(س) کلید آفرینش/ نوروز آیه‌ای از آیات الهی است

هژبری با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) کلید آفرینش است، خاطر نشان کرد: وقوع سال جدید و بهار فعل و انفعال عبرت آموز طبیعت است بر همین اساس نوروز را که آیه‌ای از آیات الهی است باید به فال نیک گرفت و حقایق آن را درک کرد و در کنار لذت بردن از نشانه‌های الهی به شعائر خدا نیز احترام ورزید.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه عمل به دستورات قرآن با تعظیم شعائر اسلامی، عمل کردن به سیره پیامبر(ص) و تأسی از حضرت زهرا(س) محقق می‌شود، افزود: توجه به شعائر الهی ما را به سعادت نزدیک می‌کند بنابراین اگر می‌خواهیم در زندگی دنیوی و اخروی راه سعادت و کمال را پیش گیریم باید از آنچه موجب غضب الهی می‌شود، دوری کنیم.

همراه با حفظ حرمت ایام فاطمیه به استقبال نوروز برویم

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند در آیه 32 سوره مبارکه «حج» می‌فرمایند: «ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ این است [فرایض خدا] و هر کس شعائر خدا را بزرگ دارد در حقیقت آن [حاکى] از پاکى دل‌هاست» بر همین اساس بهتر است شیعیان با حفظ حرمت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) به استقبال عید نوروز بروند.

هژبری با بیان اینکه عید باستانی نوروز به معنای تحول در رفتارها و پاکی از کینه‌ها است، افزود: خداوند در قرآن به صله رحم اشاره کرده است بنابراین شایسته است در این ایام به سنت‌های حسنه صله رحم و کمک به مستمندان توجه کنیم و اجازه ندهیم شادی‌های کاذب اعمال ما را تحت‌الشعاع قرار دهند و با رفتارهای نامتعارف قلب خاندان پیامبر(ص) را نشانه بگیریم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین