عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:
در قیامت که همه، دوستان خود را فراموش می کنند و حتی مادر از فرزند فرار می کند، حضرت کنار پل صراط می ایستد و به سوی بهشت نمی رود تا خداوند دوستانش را با او وارد بهشت کند.
عقیق:حجت الاسلام خدامیان آرانی، امروز در جمع طلاب روحانیون خراسان جنوبی، در خصوص آیین زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و نام های زمینی و آسمانی ایشان، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) چهار نام دارند که نام فاطمه و زهرا در زمین و دو حانیه( یعنی مهربان ودلسوز) و منصوره( یعنی یاری دهنده مومنان در روز قیامت) در آسمان ها قرار دارد.

وی در مورد حب به اهل بیت(ع) به خصوص حب به حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: خداوند عشق و حب حضرت فاطمه زهرا (س) را به هر کس نمی دهد.

این محقق حوزوی ادامه داد: قبل از آن که فاطمه(س) به دنیای خاکی بیاید و جسمش در دنیا خلق شود، خداوند نورش را در عرش آفرید ومقام نورانیت, شکیبایی و استقامت را به ایشان عرضه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقام و جایگاه حضرت فاطمه(س) و همچنین صبور بودن در مشکلات برای به تعالی رسیدن، گفت: روز قیامت روز شادی دوستان و پیروان فاطمه(س) است. در قیامت که همه، دوستان خود را فراموش می کنند و حتی مادر از فرزند خود فرار می کند، حضرت فاطمه(س) کنار پل صراط می ایستد و به سوی بهشت نمی رود تا خداوند دوستانش را با او وارد بهشت کند.

 وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: حضرت می فرماید "در روی زمین هیچ کس همانند فاطمه زهرا(س) عبادت نمی کرد. آن قدر به نماز می ایستاد که پاهایش ورم می کرد و عبادتش هم از روی عشق بود و در نماز های شبش برای همسایگان دعا می کرد".

این محقق حوزوی افزود: متاسفانه زندگی های امروزه ما را با همسایگان بیگانه کرده، اصلا آنها را نمی شناسیم چه رسد به این که نام آنها را در نماز شب ببریم و برایشان دعا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه الگوی زن پیرو حضرت زهرا(س) را این گونه توصیف کرد: زنانی در جامعه ما پیرو آن حضرت  هستند که اساسی ترین وظیفه خود را حفظ کانون خانواده بدانند و دلشان مشتاق خانواده باشد و خانواده را در اولویت قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: روحانیون وظیفه دارند فرهنگ اسلامی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) را در جامعه ترویج دهند و مردم را با این سبک و الگو آشنا سازند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین