عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
آیت‌الله خزعلی در مراسم رونمایی از کتاب «حمد»:
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به تلاش‌هایش در زمینه تفسیر قرآن گفت: کتاب «حمد» نتیجه عمر من و بحث‌های من است.
عقیق:مراسم رونمایی از کتاب «حمد» تألیف آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری که نگرشی بر تفسیر سوره حمد و برخی نکات تفسیری دیگر است، بعد از ظهر چهارشنبه 20 اسفند ماه با حضور حجج اسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران، سعید مهدوی‌کنی، محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه و حسین ظریف منش رئیس بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از مسئولان فرهنگی و قرآنی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این مراسم آیت‌‌الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه سخنان خود را به علت نزدیکی به اذان مغرب کوتاه می‌کند، در ابتدا به چند شبهه‌ای که درباره برخی آیات قرآن مطرح شده بود، پاسخ گفت و ابراز داشت: خداوند در آیه 71 سوره مریم می‌فرماید: «وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِ‌دُهَا ۚ کَانَ عَلَىٰ رَ‌بِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا»؛ و هیچ کس از شما نیست مگر [اینکه‌] در آن (جهنم) وارد مى‌‌شود. این [امر] همواره بر پروردگارت حکمى قطعى است، برخی بدون اینکه بعد و قبل این آیه را ببینند می‌گویند تمام انسان‌ها روز قیامت حتماً وارد جهنم می‌شوند و از آن عبور می‌کنند.

وی افزود: آیا انسان‌هایی نظیر حضرت فاطمه(س) و امیرالمؤمنین(ع) باید به جهنم بروند، پس رحمانیت خداوند چه می‌شود، در حالی که خداوند رحیم است و رحمت رحیمی دارد.

آیت‌الله خزعلی درباره کتاب تفسیری‌اش بیان داشت: کتاب «حمد» نتیجه عمر من و بحث‌های من است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین