عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
سرابی بیان کرد:
سرابی، نقش جامعه قرآنی را بسیار اثرگذار دانست و گفت: امروز به برکت شهدا، امام و مقام معظم رهبری، جامعه قرآنی به جامعه‌ای نقش‌آفرین و اثرگذار در نظام اسلامی تبدیل شده و حساسیت‌ها بر روی آن زیاد است.
عقیق:سیدعلی سرابی دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم طی سخنانی در هشتمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات خارجی، از اعمال تحولات در دوره‌های آتی مسابقات قرآن خبر داد و گفت: نحوه انتخاب نفرات ممتاز و نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی همیشه با چالش‌هایی روبه‌رو بوده و شاید به همین منظور، در آینده شاهد تحولاتی در انتخاب نفرات اعزامی باشیم، زیرا اعزام‌کنندگان به دنبال این هستند که افرادی که اعزام می‌شوند، در مسابقات عناوین کسب کنند و موفق باشند.

برای اعزام نماینده به مسابقات بین‌المللی نباید فقط به عنوان مسابقات کشوری اکتفا کرد

سرابی با اشاره به اینکه عناوین مسابقات سراسری بر روند انتخاب افراد در اعزام به مسابقات خارجی غلبه کرده است، گفت: معمولاً خروجی‌های مسابقات سراسری قرآن کریم برای اعزام به مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شوند، البته از چند سال قبل این موضوع مطرح شد، زیرا در سال‌های اخیر حضور نمایندگان ما در مسابقات خارجی زیاد موفق نبوده که یک بخش آن به نحوه گزینش نمایندگان کشور برمی‌گردد، از این رو برای گسترش دایره انتخاب، پیشنهاداتی ارائه شده تا برای اعزام نماینده، فقط به کسب رتبه در مسابقات کشوری اکتفا نشود.

افتخا‌ر آفرینی نفرات برتر سال‌های گذشته می‌تواند ادامه داشته باشد

دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم، استفاده از قاریان و حافظانی که پیش از این در مسابقات شرکت کرده‌اند و به دلیل کسب مقام نخست کنار گذاشته شده‌اند را کاری مثبت دانست و گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی، تنها با یک بار اول شدن، از صحنه مسابقات کنار می‌روند، در حالی که این افراد مانند بسیاری از نخبگان ورزشی می‌توانند تا سالیان سال برای کشور افتخارآفرینی کنند از این رو می‌توان با بازنگری در قوانین از این گونه افراد در مسابقات خارجی استفاده کرد.

وی از تغییرات احتمالی در روند تعیین نفرات برتر مسابقات از سال آینده خبر داد و گفت: خیلی وقت‌ها قاریان و حافظان ما در اوج آمادگی قرار دارند، اما با اختلاف چند صدم امتیاز از کسب عنوان و به دنبال آن از بسیاری از امتیازات محروم می‌شوند. از این رو، این احتمال وجود دارد که از سال آینده در مسابقات، نفر اول و دوم نداشته باشیم و از همه شما درخواست می‌کنم که نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص به ما بگویید.

گاهی مرز نقش‌آفرینی در جامعه اسلامی و حرفه و شغل با هم تداخل پیدا می‌کند

سرابی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن فعالیت‌های قرآنی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اهالی قرآن، فعالیت نخبگان قرآنی را امری راهبردی دانستند که این نکته نشان از حساسیت کار شما قاریان و حافظان دارد. باید توجه داشته باشیم که هنگامی که غرق در مسائل حرفه‌ای می‌شویم، از جایگاه اصلی خود یعنی فعالیت راهبردی قرآن غافل نشویم و بدانیم که نقش‌آفرینی ما در فرهنگ و تمدن اسلامی چیست، زیرا گاهی مرز نقش‌آفرینی در در جامعه اسلامی و حرفه و شغل، با هم تداخل پیدا می‌کند و نقش اصلی ما که به تعبیر مقام معظم رهبری نقش راهبردی است، به فراموشی سپرده می‌شود.

رفتار‌هایی که همه اندوخته‌های عمر را از قرآن به باد می‌دهد

وی رعایت اخلاق قرآنی را یکی از نکات قابل توجه بیان کرد و گفت: متأسفانه گاهی رفتارهایی نشان می‌دهیم که با جایگاه اصلی ما تناقض دارد، مثلاً ممکن است یک شرکت‌کننده در مسابقات به خاطر چند صدم نمره، همه اندوخته‌های عمر خود از قرآن را به باد بدهد. مقام معظم رهبری هم پس از راهبردی دانستن فعالیت‌های قرآنی فرمودند که باید شما به عنوان اهالی قرآن و مروجان فرهنگ و تمدن اسلامی، جایگاه خود را به خوبی بشناسید.

نقش جامعه قرآنی در نظام اسلامی اثر‌گذار است

سرابی، نقش جامعه قرآنی را بسیار اثرگذار دانست و گفت: امروز به برکت شهدا، امام و مقام معظم رهبری، جامعه قرآنی به جامعه‌ای نقش‌آفرین و اثرگذار در نظام اسلامی تبدیل شده و حساسیت‌ها بر روی آن زیاد است. همچنین کسانی که دلخوشی از نظام ندارند، به دنبال این هستند که روند رو به رشد جامعه قرآنی را مخدوش کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین