عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
آیت الله سبحانی مطرح کرد
آیت الله سبحانی با توصیه به طلاب گفتند: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه غفلت نکنید چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.
عقیق:آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در درس خارج اصول  خود در مسجد اعظم گفت:  هفته اول سال جدید دروس ما تعطیل می باشد و هفته دوم از سرگرفته خواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه  با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام، ابراز داشت: حضرت در این روایت فرمودند: فقیه عادل نجات می دهد یتیمی (ایتام علمی) از شیعیان ما را که ما را نمی بینند و از تعلم ما بهره ای ندارند. شیطان از هزار عابد نمی ترسد که از این یک نفر می ترسد؛ چرا که عابد می خواهد خودش را نجات دهد؛ اما فقیه هم خود و هم دیگران را نجات می دهد.

آیت الله سبحانی  خطاب به طلاب و فضلا تأکید کرد: باید با فراگیری علوم مردم را نجات دهید و طلابی که به تدریس، تحقیق، تدوین و منبر مشغول هستند، مشمول این حدیث می شوند.

معظم له افزود: اما تحصیل برای گرفتن شغل، مشمول این حدیث نشده و شاید شهریه هم برای او جایز نباشد.

ایشان خاطرنشان ساخت: در ایام تعطیلات عید صله ارحام انجام دهید؛ اما از درس و مطالعه غفلت نکنید چراکه انقطاع درس، ملکه اجتهاد را از بین می برد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: ما هر روز کوشش می کنیم که شما را به اجتهاد نزدیک کنیم؛ اما انقطاع از درس باعث از بین رفتن آن می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین