عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
به مناسبت ایام دهه فاطمیه در فرهنگسرای فردوس
نمایشگاه «روزگار شقایق‌ها» با وجود نور، صوت و نمایش مخاطب را با خود همراه و هم‌دل می‌سازد تا چند دقیقه‌ای خودش را با شخصیت، نگرش، منش و نوع سبک زندگی حضرت‌زهرا(س) ببیند.
عقیق: به مناسبت ایام دهه فاطمیه در فرهنگسرای فردوس نمایشگاه مفهومی با عنوان «روزگار شقایق‌ها» برای عموم مردم برگزار شده، که این نمایشگاه برنامه‌ای ترکیبی همراه با نور، صوت، نماد و نمایش است و مخاطب به صورت تعاملی در دکور ساخته شده با شکل و شمایلی متفاوت روبه‌رو می‌شود که می‌تواند برای آنها منحصر به‌فرد باشد.
برگزارکنندگان با ابداع، خلاقیت و نوعی ترکیب هنر در هنر مخاطب را جذب و تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. با وجود صوت و نمایش  این برنامه کنش‌گرا، همگان را با خود همراه و هم‌دل می‌سازد تا چند دقیقه‌ای را با شخصیت، نگرش، منش و نوع سبک زندگی حضرت‌زهرا(س) بگذرانند.
در کنار این نمایشگاه مفهومی برای استقبال مردم از شخصیت والای حضرت زهرا(س) کتابخانه فاطمیه با هدف آشنایی هرچه بیشتر جوانان و عموم مردم با زندگانی ایشان و ترویج، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در این فرهنگسرا برگزار شده است. البته در این اتاق مطالعه کتاب‌هایی همچون خادم ارباب کیست؟ نوشته سیدعلی اصغر علوی، اذان ناتمام (زندگی و شهادت حضرت زهرا(س) در قالب 24 داستان) نوشته حسین صبوری، عروسی مهر و ماه نوشته غلامرضا حیدری ابهری، جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا(س) نوشته عذرا انصاری، یاس آسمانی نوشته فاطمه منصوری، لباس فردا نوشته سیمیندخت بهزادپور، زندگانی سیاسی حضرت فاطمه(س) نوشته شهین خشاوی، آتش در حرم نوشته علیرضا رجایی تهرانی و ... در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
نمایش «مهمان آتش» کاری از گروه فرهنگی‌هنری سلمان همزمان با ایام فاطمیه اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی میثم بینا، کارگردانی علی اکبر آخوندی و تهیه کنندگی احسان عبداللهی 16 اسفندماه به روی صحنه رفته است و تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد.


کاظمی رئیس فرهنگسرای فردوس درباره برگزاری این نوع نمایشگاه در ایام فاطمیه اظهار کرد: هدف ما از برپایی برنامه‌های متنوع و گوناگون استفاده از ظرفیت‌های هنری به بهترین شکل ممکن بود. تا با حضور جوانان درصد کتاب‌خوانی مذهبی را افزایش دهیم. البته با تمام مشکلات توانسته‌ایم تمام برنامه‌ها را به‌خوبی به اجرا درآوریم و با کمک و یاری مردم نذری سمنو را در فرهنگسرا داشتیم.
رئیس فرهنگسرای فردوس گفت: نمایشگاه «روزگار شقایق‌ها» در روز با 420 سانس 10 تا 12 دقیقه‌ای برای مخاطبان به اجرا درمی‌آید.
وی در کنار برگزاری نمایشگاه مفهومی«روزگار شقایق‌ها» به برنامه‌های جانبی این فرهنگسرا اشاره کرد و گفت: نمایش کلیپ‌های فاطمیه، کتابخانه فاطمیه و اجرای تئاتر به منظور ترویج فرهنگ فاطمی هر روز برای مخاطبان به اجرا درمی‌آید.
به گفته رئیس فرهنگسرای فردوس، نمایشگاه مفهومی«روزگار شقایق‌ها»  با مفهوم فرازهایی از دعای ندبه و حدیث کساء فضایل شهادت حضرت زهرا(س) و حبل‌المتین بودن ایشان را به مردم ارائه می‌دهد.





منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین