عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
همزمان با ایام فاطمیه پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی هاشم» به همت موسسه ریحانه‌النبی از تاریخ ۱۷ اسفند تا ۷ فروردین با موضوع «تجلی بصیرت فاطمی در پایداری در راه دین» به مدت ۲۰ روز در تهران برگزار می‌شود.
عقیق:مرتضی سراهی مدیر اجرایی  پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» با اشاره به اهداف این نمایشگاه و بخش‌های مختلف آن گفت: پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی هاشم» امسال از تاریخ 17 اسفند تا 7 فروردین از ساعت 17 الی 22 هر روز در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میرداماد، نبش کوچه سرو به همت موسسه ریحانه‌النبی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: هرساله با توجه به شرایط آن منطقه و مخاطب و نیاز جامعه محتوای خاصی را برای نمایشگاه تهیه می‌کنیم که عنوان نمایشگاه امسال «تجلی بصیرت فاطمی در پایداری در راه دین» نامگذاری شده و بر اساس آن غرفه‌هایی در نظر گرفته شده و محصولات فرهنگی ارائه می‌شود.



مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» گفت: برای بیان این محتوا به مخاطبان و رساندن پیام‌های آن، 11 غرفه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که غرفه اول غرفه «نخلستان» است که هدف از این غرفه کنده شدن مخاطب از فضای بیرونی و ورود به فضای معنوی نمایشگاه و آماده شدن برای بازدید و استفاده از آن است.برای این منظور 18 تنه نخل طبیعی به تعداد سالهای عمر مبارک حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.
سراهی ادامه داد: غرفه دیگر نمایشگاه غرفه شعب ابی‌طالب است که خیلی مختصر به جریان این حادثه و سال‌های کودکی حضرت صدیقه طاهره(س) می‌پردازد، غرفه سوم مسیر هجرت به سمت مدینه و غرفه چهارم ازدواج امیرالمومنین(ع) با حضرت زهرا(س) را به تصویر کشیده است که ایثار و فداکاری حضرت را در طول عمر با برکت و شریفشان نشان می‌دهد.
وی به وجود غرفه مربوط به حجاب و عفاف و جریان نزول آیات حجاب و تبیین و تفسیر این آیات اشاره کرد و افزود: غرفه دیگر اختصاص به جانفشانی‌های امیرالمومنین(ع) دارد که در همه این موارد حضرت صدیقه(س) پشتوانه محکم و مهمی برای ایشان بود که این مسائل در قالب صحنه‌های تجسمی به مخاطب تبیین می‌شود.
مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» خاطرنشان کرد: غرفه دیگر این نمایشگاه ماجرای رحلت پیامبراکرم(ص) را نشان می‌دهد که البته پیش از این واقعه به خطبه‌های پایانی پیامبراکرم(ص) و تاکید به شأن و جایگاه اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) و بعد از آن به جریان رحلت ایشان و برخورد جامعه مدینه آن زمان با این مساله است، می‌پردازد. همچنی غرفه ماجرای سقیفه بنی ساعده و نحوه بیعت با خلیفه اول و غرفه مربوط به صحنه هجوم به بیت امیرالمومنین علی(ع) و تلاش برای بیعت گرفتن از ایشان به صورت ویژه نشان داده می شود.



سراهی ادامه داد: یکی دیگر از غرفه‌های بسیار تاثیرگذار از لحاظ دیداری و شنیداری بیت حضرت فاطمه زهرا(س) است که به واقعه بیماری حضرت بعد از جریان هجوم به بیتشان و ماجرای شهادت و وصیت ایشان و نحوه تدفین ایشان می‌پردازد.غرفه پایانی در بین غرفه‌های روایت‌دار این نمایشگاه نیز با نام خیمه امام زمان(عج) جمع بندی همه آنچیزی است که در طول نمایشگاه برای مخاطب به نمایش گذاشته‌ایم.
وی همچنین از وجود بخش‌های مربوط به کودکان نیز در این نمایشگاه یاد کرد و گفت: کودکان در بدو ورود به نمایشگاه در این غرفه حضور می‌یابند و برنامه‌ای 15 دقیقه‌ای برای آنها اجرا می‌شود و هدایایی به آنها داده می‌شود. همچنین بخش دیگر برگرفته از نمادهای دفاع مقدس و شهدای گمنام و قبرستان بقیع داریم که مخاطبین از این بخش نیز بازدید به عمل می‌آورند.
مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» همچنین با اشاره به بخش‌های فرهنگی که در انتهای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: دو غرفه برای آقایان و یک غرفه برای بانوان اختصاص داده شده است و محتوای فرهنگی و ایجابی در رباطه با مقوله عفاف و حجاب در این غرفه آورده شده است و یکی از غرفه‌های تاثیر گذار است.
وی اظهار داشت: قسمت پاسخگویی به شبهات فاطمیه و مسائل اعتقادی، کلامی، شرعی و محتوای نمایشگاه، غرفه فروش کتاب به ویژه کتاب‌های فاطمی با 30 تا 45 درصد تخفیف و غرفه عرضه محصولات حجاب با مشارکت موسسه تیام و عرضه تابلوهای مذهبی با مشارکت موسسه کتیبه و ارائه محصولات دیگر با قیمت‌های بسیار نازل با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.




منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین