عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
حاج حسین مردانی عنوان کرد:
حاج حسین مردانی بیان اشعار فاطمی را راهی برای گسترش فرهنگ فاطمی عنوان کرد.اختلافات موجود بین مذاهب نباید باعث شود که از بحث فاطمیه عقب نشینی کنیم، بلکه با گفت وگو و صحبت بین علما این مراسم باید قوی تر برگزار شود.
عقیق:حاج حسین مردانی از ذاکران اهل بیت(علیهم السلام)، در گفتگویی گفت: ایام فاطمیه مسئله جدیدی نیست و از زمان خود اهل بیت(ع) و در دوران خفقان، به نحوی این فرهنگ در میان مردم آن زمان اشاعه داده می شد.

وی تصریح کرد: تدابیر ائمه(ع) و چگونگی اجرای آن در هر زمان فرق می کرد، این موضوع در زمان غیبت نیز با همت علما و بزرگان دین، کمرنگ نشد و همیشه سعی در بهتر برپا شدن آن بوده است.

وی بیان کرد: اختلافات موجود بین مذاهب نباید باعث شود که از بحث فاطمیه عقب نشینی کنیم، بلکه با گفت وگو و صحبت بین علما این مراسم باید قوی تر برگزار شود.

مردانی با اشاره به اشعاری که برخی مداحان ارائه می دهند، گفت: در این اشعار نباید ناسزا به هیچکسی گفته شود.این ذاکر اهل بیت(ع)، ادامه داد: شبهات در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) باید رفع شود و وظیفه مداحان است که در این مورد بحث کنند تا به این نتیجه برسانند که دین بر حق شناخته شود.

حسین مردانی افزود: باید با برگزاری جلسات مختلف راه تبیین دین را هم بیاموزیم و هم آموزش دهیم و در این مسائل باید منطقی عمل کرد نه احساسی.

وی خاطر نشان کرد: شیعه همیشه برای عدم پذیرش حاکم جور، مورد آزار قرار گرفته، بنابراین همیشه باید به ندای رهبرش لبیک گفته و پیروی کرده و در زمان غیبت نیز از آگاهی رهبر بر حق استفاده کند.

مردانی تصریح کرد: مداحان باید در مجالس و هیات تفهیم کنند که هر اتفاقی که در جهان علیه شیعه رقم می خورد، با تبعیت از ولایت فقیه جلوی آن گرفته می شود، بنابراین همیشه باید پشت ولایت باشیم.


منبع:بسیج مداحان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
خودش بعضی وقتا تو هیئت قاطی میکنه میگه بر عمر و دار و دستش لعنت...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین