عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
عمره گزاران ايراني در دنوشته هاي خود از عاشقي و «رنگ خدا» به خود گرفتن مي گويند و با چشماني اشكبار ظهور حضرت مهدي عج را طلب مي كنند.
عقیق:اين روزها مكه مكرمه آغوش گرم خود را براي زايران گشوده و زايران با گرديدن به دور كعبه آرزوها از خدا مي‌خواهند تا هرچه خوبي و خير را نصيب آنان نمايد.
بررسي ميداني دلنوشته‌هاي زايران حكايت از دلتنگي هايي دارد كه در سرزمين وحي دارند.
اين دلنوشته‌ها كه در ايستگاهي به همين نام و در هتل‌هاي محل استقرار زايران فعاليت مي‌كند گوياي عمق «از خدا خواستن» زايران ايراني است.
محسن قرائيان جانباز ۷۰ درصد عمره‌گزار مي‌نويسد: خدايا كمكم كن آنچه را كه تو دير مي‌خواهي منم دير بخواهم.
علي رئوفي فرزند شهيد دلتنگي‌هاي خود را با پدر شهيدش در ميان گذاشته و در يك جمله نجوا مي‌كند: دلم برات تنگ شده بابا
سودابه رحيمي عمره‌گزار مازندراني با ادبياتي خاص فرج آقا امام زمان عج را خواستار است و نوشته: در تمناي نگاهت بي قرارم، ظهور لحظه‌ها را مي‌شمارم.
مينو فريدي كه از شهر شيراز به سرزمين وحي مشرف شده دلنوشته خود را با «الهي و ربي من لي غيرك» آغاز كرده و ادامه مي‌دهد: خدايا از تو مي‌خواهم به آرامش قلب برسم.
موسي علي پور نيز از خدا بابت توفيق تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره سپاسگزار است و دعا مي‌كند: خدايا در ظهور حضرت مهدي عج تعجيل بفرما و نائبش امام خامنه اي را سلامت بدار.
«خدايا اگر تو يارم نباشي به گجا بروم و به چه كسي اميدوار شوم» دلنوشته شهلا قائمي فر عمره‌گزار قمي است و مي‌گويد: از كودكي ياد گرفته ام اگر گناه كنم خدا مرا به جهنم مي‌برد ولي به خود مي‌گويم چگونه خداي مهربان بنده اش را با اينهمه كرامت مي‌سوزاند!
قربانعلي رضايي عمره‌گزار بابلي با زباني ساده مي‌نويسد: خدايا فقط شكر و ديگه هيچ.
فاطمه شفيعي نسب عمره‌گزار كرجي نوشته است: خدايا الان در بهشت هستم و دارم تو را از اعماق وجودم درك مي‌كنم. خواهش مي‌كنم هميشه با من باش و رهايم مكن.
رضا محبي زاير ۱۴ ساله شيرازي با همان بيان كودكانه و معصوم خود دلنوشته اي دارد و مي‌گويد: خدايا شيراز بودم ۲ تا دروغ گفتم ولي اينجا اومدم توبه كردم. خدايا كمكم كن تا برگشتم شيراز هميشه خوب بشم مثل همين الاني كه هستم.
رويا هاشميان عمره‌گزار تبريزي هم نوشته است: الان در بهترين جاي دنيا هستم و خدا را شكر مي‌كنم.
فقيهي زاير جانباز اهل خراسان رضوي نوشته است: در مكه عجب بوي خوشي احساس مي‌كنم و حال خوبي دارم.
اينجا مثل جبهه‌ها همه پاك مي‌شن و خدايي و آماده وصال دوست.
زعيم آزاد ديگر زاير قمي هم مي‌نويسد: انگار د رخواب هستم. خدايا به همه كساني كه آرزوي تشرف به اينجا را دارند لطف كن تا بيايند و عظمت بي نظير كعبه را از نزديك درك كنند.
اينجا همه سفيد پوش مي‌آيند و عاشق برمي گردند و اينها همه از دلنوشته‌هاي زايران ايراني كاملا پيداست.
دلنوشته‌ها بهانه اي هستند براي بيان احساس ناب زايراني كه متحول مي‌شوند و مي‌خواهند از نو متولد شوند.
اينجا مكه همه خوب هستند وبهتر مي‌شوند و پاك برمي گردند. اين را من نمي‌گويم دلنوشته‌ها شهادت مي‌دهند.
گفتني است ايستگاه دلنوشته در بخش فرهنگي هتل‌هاي محل استقرار زايران ايراني در مكه مكرمه و مدينه منوره مي‌باشد و پذيرايي نوشته‌هاي پاك عمره‌گزار ان است.
اللهم ارزقنا حج بيتك الحرام في عامي هذا و في كل عام
مكه مكرمه

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین