عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
مداحی حاج سید مهدی میرداماد شب دوم حسینیه فاطمیون
یکی از راه های حل مسائل علمی پاک کردن صورت مسئله است. در واقع ابن تیمیه و وهابی ها صورت مسئله انسان شناسی را پاک کردند...
گزارش تصویری

عقیق: دومین شب مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) در هیئت فاطمیون شهر ساوه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرنی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام قرنی را بخوانید؛

_ یک مرتبه از زیارت، زیارت قبور و جایگاه زیارت قبور نه تنها در جامعه شیعه و فرهنگ تشیع بلکه در کل جامعه اسلامی رفیع می باشد. ترویج افکار ابن تیمیه که به عنوان وهابیت می باشند مسئله زیارت را انکار می کنند و آن را بدعت می دانند. آن چیزی که از دین نیست و آن را به دین نسبت می دهند بدعت می شود.

_ تحقیق در مطلب و ریشه این باور یک تفکر مادی گری و تفسیر از انسان است. اعتقاد مادیون درباره انسان را ملاصدرا در این سخن بیان می کند که در اعتقاد مادیون همه وجود انسان بدن انسان است. با از بین رفتن و پوسیدن بدن انسان همه از بین می رود. برای انسان هیچ تحققی به جز بدن ملکی انسان نیست.

_ جذابیت افکار ابن تیمیه به دلیل مدرن بودن افکار است. درباره انسان اعتقاد مادیون قابل قبول و قابل لمس است. مرتبه وجودی انسان در عالم ملک بعد تجرد انسان است. این اندیشه که مادیون دارند راحت است و مسئله جمع و جور می شود. یکی از راه های حل مسائل علمی پاک کردن صورت مسئله است. در واقع ابن تیمیه صورت مسئله انسان شناسی را پاک کرد. در واقع اعتقادی به معاد در این اندیشه وجود ندارد.

_ ملاصدرا در تفسیر مسبحات قرآن می گوید هر موجودی در مرتبه وجودی خود نه تنها در درک و شعور بلکه هر موجودی تسبیح قولی دارد. هر موجودی زبان و نطق دارد. فردای قیامت یکی از شاهدان اعضای بدن انسان هستند. زبان بند می آید اما دست و پا حرف می زند.

_ از جمله شاهد ها پوست بدن است که به زبان می آید. گنهکار به شهود خود می گوید که چرا علیه ما شهادت می دهید . پوست در جواب می گوید که نه فقط من زبان دارم و خدا به من زبان داد. تفاوت بین عرفان تشیع و حرکت خشک مغزی مادی گرایانه وهابیت از کجا تا کجا می باشد.

_ علامه می گوید که کسی باید برای شما حرف بزند که از صدای قل قل تسبیح کائنات خواب نداشته باشد. از این نگاه در این تعبیر درمی یابیم که آیا حجرالاسود باز هم یک سنگ است.

_ امام صادق فرمودند که برای ما امامان در مادرمان فاطمه زهرا امامتی می باشد. بی معرفت ها نشناختند. بی معرفتی کردند. این ها روضه است ولی حکایت از یک معانی دیگری هم دارد.

­


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین