عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
بهاریه های کبود/ 3
فاطمه(ع) با مخفی‌خواستن مزارش سوالی حیرت‌انگیز را در برابر همه‌ی تاریخ علنی کرده است: «چرا مزار تنها یادگار باقی‌مانده‌ی پیامبر ما مخفی است!؟» شیعه و سنّی گریبان تاریخ را رها نمی‌کنند.
عقیق:به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)، مجموعه‌ای با نام "بهاریه کبود" را که به قلم "احمد بابایی" شاعر و نویسنده جوان کشورمان به رشته تحریر در آمده است. سومین قسمت از این مجموعه را در ادامه می‌خوانید:

از بدیهی ترین حقوق هر انسانی (در هر مسلکی) همین است که مجاز به زیارت مزار مادر خویش باشد. این حقی است فطری، بشری، دینی، اخلاقی و... بزدلانی که برای قتل عام خانواده ی شیر خدا دست در دست کفتاران، بدون مراعات حرمت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) خون و آتش به راه انداختند، حق بدیهی مومنان را تا روز قیامت پامال کردند: «حقّ زیارت مزار مادر»

«مزار مخفی» یا «سؤال علنیِ» شیعه و سنّی

اما اگر امر مادر این خانواده مظلوم را ملاک اصلی پنهان شدن و پنهان ماندن مزار مطهر فاطمه علیهاسلام بدانیم، این ارثیه ی پرفایده، سجده ی شکر دارد! فاطمه علیهاسلام با مخفی خواستن مزارش سوالی حیرت انگیز را در برابر همه ی تاریخ علنی کرده است: «چرا مزار تنها یادگار باقیمانده ی پیامبر ما مخفی است!؟» شیعه و سنّی گریبان تاریخ را هرگز رها نمی کنند. او مادر همه مسلمانان و آزادگان است. چه شیعه و چه سنّی...

اگر این مزار، آشکار بود به گواهی واقعیت های تاریخی چشم اهل انصاف مشاهده می کرد که برادران و خواهرانِ سنّی، در مقابل صاحب این مزار، چه خضوع و خشوعی دارند. مگر فاطمه علیهاسلام «بضعه مِنّی» رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) نبود!؟ واقعیت های تاریخی، اخبار و گزارش های تجربه شده ای برای تحلیل گران دارند. چشم های حق بین، حضور برادران و خواهران سنّی مذهب را در مشاهد و حرم های اولیاء الله شاهد بوده اند. (در حرم سلطان طوس و امام رئوف علیه السلام هر روز و هر شب، بی وقفه اهل اسلام را (از هر فرقه ای) به خضوع و خشوع می توان رصد کرد که بی توجه به رنگ و بوی اختلافات طبیعی، حُرمت بزرگان و سادات را نگاه می دارند... و البته جای هیچ تعجبی نیست زیرا که امام رضا علیه السلام بنابر روایات متواتر، یکی از دو محبوبی است که رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) آنها را «بضعه مِنّی» خوانده است...)

فاطمه علیها سلام، هنوز برای موحّدین (با هرمسلک و مرامی) مادری می کند. حتی مزار مخفی اش نیز در پی نشان دادن راهِ خداست. آری،هرچه که از مادر موحدان، حضرت فاطمه علیهاسلام به نسل های بعدی رسیده همه و همه، پر فایده است و راهبردی! او به تمام نسل های تاریخ آموخته است که دفاع از امام و حمایت از ولایت، زندگی و مرگ نمی شناسد، اگر عاشقِ امام و ولیّ باشی حتی مزارت پس از مرگ نیز مشغول دفاع از او خواهد بود چه این مزار، آشکار باشد و چه این مزار مخفی مانده باشد...



منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین