عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰
با سخنرانی حجت الاسلام شيرزاد و مداحی حاج منصور نورائی
هيات هفتگي محبان حضرت وليعصر (عج)، چهارشنبه شب با حضور حجت الاسلام شيرزاد، حاج منصور نورائي و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت وليعصر (عج) برگزار شد .

هيات هفتگي محبان حضرت وليعصر (عج)، چهارشنبه شب با حضور حجت الاسلام شيرزاد، حاج منصور نورائي و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت وليعصر (عج) برگزار شد .

به گزارش عقيق، حجت الاسلام شيرزاد در ابتداي اين مراسم كه ساعت 19:45 آغاز شد به بيان احكامي درباره ي نماز جماعت و تبعيت از امام جماعت در طول نماز پرداخته و گفت : هر چه بيشتر از امام جماعت در نماز هاي جماعت تبعيت كنيم، ثواب آن نماز بيشتر است .

انسان كاملي چون رسول الله (ص) اشرف مخلوقات است

وي با توجه به ايام ولادت حضرت رسول (ص) كه پشت سر گذاشتيم، پيامبر را نمونه انسان كامل دانسته وگفت : اينكه بگوييم انسان اشرف مخلوقات است كمي از لحاظ تعريف ناقص است، بلكه بايد گفت انسان كامل كه پيامبر اسلام (ص) و آل او از نمونه هاي بارز آن هستند، اشرف مخلوقاتند .

وي در ادامه به شريف بودن هركس به اندازه كامل بودن او اشاره كرد و گفت : انسان براي اشرف بودن بايد به كمال برسد و اين يك امر نسبي است ، به اين معنا كه هر چه بيشتر به خودسازي و تعالي نفس و روح بپردازيم، شريف تر مي شويم .

جواب بدي را با بدي ندهيم

حجت الاسلام شيرزاد در ادامه سخنان خود به اخلاق انساني و اخلاق الهي اشاره كرد و گفت : يك زماني هست كه فردي به شما سلام مي دهد و شما جواب او را مي دهيد و يا بطور كل به شما نيكي مي كند و شما به دنبال فرصت هستيد تا اين نيكي را جبران كنيد كه اين نمونه ي اخلاق انساني است و تقريبا عادي به نظر مي رسد . اما اخلاق الهي بالاتر از اين مرتبه بوده و آن است كه حتي اگر فردي در حق شما بدي كرده، شما با نيكي به سراغ او بروي و بدي را با بدي جواب ندهي .

وي با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم (ص) گفت : محبت به پدر و مادر، پيوند با هر كسي كه از تو گسسته و عطا به هركس كه تو را محروم كرده سه شرطي هستند كه اگر از مغز سر تا كف پا غرق در گناه باشي خدا بوسيله ي آنها تو را خواهد بخشيد .

كينه ورز ها بوي بهشت را استشمام نمي كنند

حجت الاسلام شيرزاد در ادامه جلسه با نقل روايتي در مورد افراد كينه جو و آن هايي كه كينه در دل نگه ميدارند گفت : در روايت داريم كه بوي بهشت تا 500 سال آن طرف تر مي آيد اما با اين حال برخي بوي بهشت به مشامشان نمي رسد و آن ها كينه ورز هايي هستند كه مي خواهند در همين دنيا انتقام بگيرند .

خدايا به ما اخلاق محمدي (ص) عطا فرما

حجت الاسلام شيرزاد در بخش ديگري از سخنان خود به داستان حضرت رسول (ص) و عبور از آن كوچه اي كه فرد هر روز بر سر ايشان از بام زباله مي ريخت اشاره كرد و گفت : يك روز كه حضرت از آن كوچه عبور مي كردند، ديدند خبري از آن مرد و زباله نيست و با پرس و جو متوجه شدند كه آن مرد مريض حال است و پيامبر به عيادت او رفته و همين كار باعث مسلمان شدن آن فرد شد .

وي درهمين زمينه و با تاكيد دوباره بر اخلاق الهي گفت : عالي ترين دعا اين است كه انسان بگويد، خدايا به ما اخلاق محمدي (ص) عطا فرما .

حجت الاسلام شيرزاد در پايان متذكر شد : خداوند تنها روزي ده عالم است و ما بايد دائما در فكر خدا بوده و خود را نيازمند او بدانيم و اينطور نباشد كه فقط در هنگام سختي ها خدا را ياد كنيم . تحريم ها و گراني ها همگي امتحان خداست و بايد در اين امتحان هم سربلند و پيروز بيرون بياييم .

در ادامه  حاج منصور نوراني به چند تذكر در مورد نحوه اداره و اجراي مراسمات جشن و شادي اهل بيت اكتفا كرده و حسين نورائي و محمد نورائي به خواندن شعر و مدح در رثاي حضرت رسول (ص) پرداختند .

هيات محبان وليعصر (عج) در هفته چهارشنبه شب ها به نشاني خیابان 15خرداد شرقی کوچه شهید صادقپور مسجد ولی عصر (اواحنا فداه) از ساعت 19:45 پذيراي دوستداران اهل بيت (ع) است .

 

قسمتي از اشعار خوانده شده در مجلس :

اي علم خدا در نفس روح فزايت / اي بوسه زده صدر به خاك كف پايت

آغوش خدا باز به هنگام دعايت / لبريز شده ظرف زمان ها ز سنايت

عالم همه لب تشنه تو درياي علومي / استاد كليم الله و عيسي علومي

تو نخل علوم هستي و دانش رطب تو / آيات خدا شيفته ي لعل لب تو

خورشيد چراغي است ز بزم ادب تو / تا هست شب و روز، بود روز و شب تو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر حسین یهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
تشکر.اجرتون با امام حسین...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین