عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
سیزدهمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و وزارت امور مسلمانان فیلیپین در مانیل برگزار شد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزشی روخوانی و تجوید قرآن کریم ویژه بانوان با حضور جمعی از زنان تاجیک، افغانی و هموطنان مقیم نهادهای ایرانی مستقر در بیشکک در محل نمایندگی انتشارات بین المللی الهدی برگزار شد. این دوره آموزشی طی دو روز در هفته برگزار شده و مدت آن 2 ماه در نظر گرفته شده است.

*برگزاری مسابقات قرائت قرآن کریم در فیلیپین

 در سیزدهمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم فیلیپین که با حضور قاریان مناطق مختلف مانیل بزرگ همراه بود، «اسماعیل امین» رئیس شورای مسلمانان میندانائو با تشکر از رایزنی فرهنگی ایران، خواستار برگزاری مسابقات مشابهی در سطح گسترده‌تری از کشور فیلیپین شد.

در ادامه سالیم دمونا، نماینده مخصوص وزیر امور مسلمانان فیلیپین با قرائت پیام «یاسمین لو» وزیر امور مسلمانان نسبت به ادامه همکاری این وزارت با رایزنی فرهنگی ایران در زمینه حفظ، آموزش و چاپ و نشر قرآن در آینده تأکید کرد.

فیاض، نماینده رایزنی فرهنگی ایران نیز در سخنانی به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در زمینه فعالیت‌های مربوط به شناخت، حفظ، ترجمه و آموزش قرآن پرداخت و گفت: با مشارکت این رایزنی و وزارت امور مسلمانان در سال جاری برنامه‌هایی چون کنفرانس هویت اسلامی و مسلمانان، برگزاری کارگاه آموزشی امامان جماعت مساجد، انتشار کتاب آموزه‌های اسلامی و اجرای مسابقات قرآنی برگزار خواهند شد.

در سیزدهمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم 22 قاری زن و مرد از مناطق مختلف شهر مانیل شرکت داشتند که سه تن از قاریان به انتخاب داوران برای شرکت در مسابقات سراسری فیلیپین برگزیده شدند تا در بیست و دوم ماه آوریل 2015 در مسابقات سراسری دارالقرآن مسجد آبی به رقابت با دیگر قاریان مناطق کشور بپردازند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین