عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: چهار درب حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) ساخته شده توسط هنرمندان شیرازی در نجف اشرف نصب شد.

عقیق: جابر مهدی یار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه چهار درب حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) ساخته شده توسط هنرمندان شیرازی در نجف اشرف نصب شد، گفت: این درب ها که توسط اساتید هنرمند درودگر و قلم زن شیرازی ساخته شده بود همزمان با هفته وحدت طی 10 روز کار در حرم مطهر علوی نصب و با عشق تحویل تولیت محترم آستان شد.


وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان فارس مسئولیت بازسازی حرم های مطهر در عتبات عالیات را بر عهده دارد، افزود: طبیعتا یکی از این حرم ها، حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف بوده و خوشبختانه با هماهنگی که با تولیت محترم آستان مقدس علوی و همچنین ستاد مرکز در تهران انجام شده بود، استان فارس مسئولیت ساخت چهار درب بزرگ برای حرم حضرت علی (ع) پذیرفت و ما طی یک برنامه ریزی مشخص با استفاده از هنرمندان عزیز استان فارس این چهار درب را برای حرم مطهر آماده کردیم.


مدیر کل حوزه استاندار، استانداری فارس با اشاره به اینکه این چهار درب از نذورات مردمی مردم ولایتمدار شهرستان گراش، کارکنان محترم دانشگاه علوم پزشکی فارس، مردم عزیز استهبانات و بوانات و همچنین مردم شهرستان زرقان به همراه مردم استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است، اضافه کرد: این مهم برگ زرین دیگری را در تاریخ استان فارس اضافه کرد و قدم بلندی برای رشد و توسعه حرم مطهر برداشته شد.


وی افزود: این چهار درب زیبا به ارتفاع سه متر و 30 سانتی متر در 2 متر عرض از جنس چوب ساج با کار نقره و طلاکاری به انضمام کار درودگری از نوع کار گره و جوک کاری و نوع قلم زنی از نوع گل برجسته توسط هنرمندان عزیز ساخته شده و در آن حدود 60 کیلو مس، 50 کیلو نقره، نیم کیلو طلا به کار رفته است.


مهدی یار سیاست ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس را پذیرش مسئولیت ها و ماموریت ها از همه حرم های مطهر در عتبات عالیات از جمله آستان مقدس علوی عنوان کرد و اظهار داشت: ما همگام با توسعه حرم های مطهر الخصوص حرم علوی قدم به قدم کمک خواهیم کرد و عملا مشارکت عمومی مردمی برای این منظور پیش بینی کردیم.


وی ارادت مردم استان فارس نسبت به ائمه اطهار (ع) غیرقابل وصف بیان کرد و ادامه داد: جهت دهی نذورات مردمی باعث رونق حرم مطهر علوی شده و تمامی نیازمندی حرم و نیازمندی های که مربوط به صحن مطهر حضرت الزهرا (س) که در جوار حرم مطهر حضرت امیر (ع) هست در برنامه کاری ما وجود دارد.


منبع: خبرگزاری فارس
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین