عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
« لیزلی هازلتون» نویسنده آمریکایی که نوشته های سیاسی، دینی و تاریخی وی شهره خاص و عام است، در کتاب جدید خود با عنوان « اولین مسلمان» بر زندگی پیامبر اکرم (ص) تمرکز کرده و تلاش ها و شخصیت آن حضرت را به تصویر کشیده است.
عقیق: « لیزلی هازلتون» نویسنده آمریکایی در مقاله ای با عنوان « 7 ویژگی محمد (ص) که تو را به شگفتی وا می دارد» که در روزنامه آمریکایی هافینگتون پست منتشر شد، نوشت: در میانه بررسی زندگی پیامبر اکرم (ص) به این نتیجه رسیده است که ایشان بزرگ ترین، موثرترین و بانفوذترین شخصیت در تمام جهان است و باید تلاش کرد تا کشورهای غربی با مهم ترین حقایقی که می تواند دیدگاه آنان را در مورد اسلام و پیامبر اکرم (ص) تغییر دهد آشنا شوند.
وی با بیان چنین مقدمه ای از تالیف کتاب جدید خود در مورد  زندگی پیامبر اکرم (ص) با عنوان « اولین مسلمان» پرده برداشت و لیستی از مهم ترین مسایل مرتبط با پیامبر اکرم (ص) که غرب باید آن ها بهتر بشناسد، گردآوری کرده است.
لیزلی در ادامه مقاله یادآور شد که در این کتاب بر مسایلی همچون تولد پیامبر اکرم (ص)، بزرگ شدن ایشان در دامن عموی بزرگوارش، جوانی و چوپانی، فعالیت های روزانه آن حضرت برای رفع نیاز خود بدون این که به دیگران تکیه کند، ازدواج با حضرت خدیجه (س) و وفاداری به ایشان تا آخرین لحظه، نزول وحی در سن 40 سالگی ، تلاش ایشان برای به ثمر رسیدن دعوت 23 ساله به اسلام اعم از دعوت های پنهانی و غیرپنهانی تاکید کرده است.
وی در قسمتی از کتاب خود تلاش پیامبر اکرم (ص) برای مبارزه با فساد و ایجاد یک زندگی اجتماعی و اقتصادی قوی بر اساس عدالت و حوادثی که در این راه به وجود آمده است ولی با درایت و حکمت  پیامبر(ص)حل شدند را به تصویر کشیده است.

منبع: شفقنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین