عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
در حالي كه بازسازي بارگاه ملكوتي امامين عسكريين(ع) در سامرا متوقف شده است، يك ايراني به تنهايي در حال فعاليت عمراني در اين بارگاه است.
عقیق:عتبات مقدس عراق كه در دوران ديكتاتوري صدام حسين در وضع نامناسبي قرار داشتند، پس از آزادي سرنگوني نظام سابق با تحول بزرگي روبرو شدند. بيش از ۱۰ سال است كه بازسازي و گسترش اين آستان‌هاي مقدس از سوي توليت‌ها با همكاري دفاتر مراجع تقليد و اوقاف شيعه در حال انجام است.
اين مساله در عتبات عاليات كربلا بسيار مشهودتر از ساير شهرهاي مقدس است و اين بازسازي‌ها در اوج سرعت و دقت صورت مي‌گيرد.
دقت در بازسازي بر اساس بناي اصيل اسلامي از موارد برجسته در اين مساله به شمار مي‌آيد. ايرانيان نيز از روز اول در اين امر مشاركت فعالي دارند و علاوه بر حمايت مالي، در عمليات اجرايي نقش عمده اي ايفا مي‌كنند.
پروژه‌هاي عمراني در عتبات مقدس شهرهاي نجف اشرف و كاظمين نيز در حال جريان است. اما اوضاع در شهر مقدس سامرا به گونه ديگري است چرا كه عمران حرم مطهر امامين عسكريين (ع) به دليل شرايط امنيتي حاكم بر اين شهر تقريبا متوقف شده است.
اين شهر به دليل اينكه در تيررس تروريست‌هاي داعش قرار دارد، در امنيت كامل بسر نمي‌برد اما يكي از شهروندان ايراني در حال حاضر به كاشي كاري مرمر اين حرم مطهر مي‌پردازد.
اين در حالي است كه توليت اين حرم به دليل احتمال تغيير طرح از اين فرد خواست كه فعاليت خود را متوقف كند اما وي اظهار داشت اگر طرح حرم تغيير كند نيز مرمر جديدي را جايگزين خواهد كرد. بنابراين تنها فردي كه هم اكنون در حرم مطهر امامين عسكريين (ع) مشغول به فعاليت است، اين شهروند ايراني به شمار مي‌آيد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین