عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷
عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور:
اگر والدین با شیوه های تربیتی و آموزش کودکان و همچنین استفاده از زبان هنر مثل قصه گویی و منابع اسلامی مثل آیات قرآنی و احادیث آشنا شوند می توانند زمینه های گرایش فرزندان خود به نماز را فراهم آورند.
عقیق: حجت الاسلام سید جواد بهشتی، در همایش "شیوه های دعوت فرزندان به نماز" که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت:  مبلغ خوب دینی باید دارای اخلاص، صبر، حوصله و استقامت برای ترویج امور دینی و مذهبی باشد تا بتواند تاثیر لازم را در مخاطب خود بگذارد.

وی با اشاره به لزوم آشنایی والدین، با شیوه های تربیت دینی اظهار کرد: اگر والدین با شیوه های تربیتی و آموزش کودکان و همچنین استفاده از زبان هنر مثل قصه گویی و منابع اسلامی مثل آیات قرآنی و احادیث آشنا شوند، می توانند زمینه های گرایش فرزندان خود به نماز را فراهم آورند.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور به آیات و احادیث مرتبط با نماز اشاره کرد و گفت:  در قرآن بیش از ۹۰ بار کلمه نماز و ۹۰۰ بار کلمات مرتبط با نماز آمده و هزاران حدیث هم در مورد نماز وجود دارد که مبلغان و والدین می توانند با حفظ این آیات و احادیث به ترویج فرهنگ نماز کمک کنند.

مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کتاب های زیادی در مورد نماز چاپ شده و والدین باید به سمتی حرکت کنند که هم خود و هم فرزندانشان را به مطالعه کردن عادت دهند و از این طریق با استفاده از حدود ۵۰۰ جلد کتاب در خصوص نماز  با اهمیت و اسرار نماز آشنا شوند.

حجت الاسلام بهشتی تصریح کرد: نگاه توحیدی و یادآوری نعمت های خداوند و عظمت جهان خلقت، موجب تقویت حس ستایشگری در انسان می شود و باید به سمتی حرکت کنیم که این حس را در خود پرورش دهیم و به دیگران هم منتقل نماییم.

وی افزود: جوهره اصلی نماز، ارتباط با خداست و کلمات و حالات مربوط به نماز پاسخگوی نیازهای فطری انسان بوده و می‌توان با توجه به این احساس‌های فطری و تبیین و احساس نیازمندی به خداوند، این احساسات را تقویت نمود.

عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: با ترویج فرهنگ نماز بین خانواده ها و ایجاد جذابیت برای کودکان در اهمیت دادن به این فریضه می توان زمینه ترویج فرهنگ نماز در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی را فراهم کرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین