عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸
حجت الاسلام غروی؛
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اهتمام به شناخت شخصیت حضرت زهرای اطهر (س) و تبیین آن برای جوانان امری ضروری است و جامعه باید حرمت شعائر و ایام فاطمیه را نگاه دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با بیان این‌که «برخی از ایام در طول تاریخ اسلام و تشیع اهمیت به سزایی دارد» افزود: اسلام دین شادی است و مسئولان هیچگاه مخالف شادی مردم نیستند اما به دلیل تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه رعایت و حفظ حرمت این ایام ضروری است.
او اظهار کرد: مقام معنوی و شان ولایت‌مداری ایشان دارای عظمت بسیاری است و وظیفه ما نیز تعمق و ژرف‌نگری بر این عظمت و منزلت است.
او با اشاره به برخی از مناقب و ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) افزود: عبادت و بندگی معبود، تقوای الهی، صبر در برابر ناملایمات، تحمل مشقات، علم و آگاهی، تربیت فرزندان، همسرداری، حیا و عفت و پاکدامنی بخشی از خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی ایشان است.
غروی خاطرنشان کرد: ابعاد شخصیتی ایشان برای همه افراد جامعه اسوه است و تاسی از سیره فاطمی جامعه را به سمت ارزش‌های اخلاقی و دینی و تربیتی سوق می‌دهد.
وی با بیان ابعاد زندگی اجتماعی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حمایت از ولایت و خطبه‌های روشنگرانه ایشان نشان می‌دهد که علاوه بر ابعاد تربیتی و فردی، ایشان نقشی مهم در ابعاد زندگی اجتماعی داشتند.
این عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: اهتمام به شناخت شخصیت حضرت زهرای مطهر (س) امری مهم و الزامی است و جامعه باید حرمت شعائر و ایام فاطمیه را نگاه دارد.
وی در پایان گفت: توجه و اهتمام ویژه به ایام فاطمیه باید به یک فرهنگ ارزشمند تبدیل شود و در رابطه با حفظ شئونات در این ایام فرهنگ سازی شود تا جایی که در و دیوار شهر نشان از حزن و اندوه شیعیان داشته باشد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین