عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
عقیق: حجت‌الاسلام محسن ادیب بهروز _عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران_ در خصوص مقام و منزلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: برخی از دوستان و محققان ما وقتی آیین و مذهب خانواده پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) را مطرح می‌کنند، می‌گویند که آنها جزو «حنفا» یعنی پیروان حضرت اسماعیل(ع) بودند که از تحریف مصون مانده است و در واقع، تنها آیینی که خالص به جناب عبدالمطلب رسیده بود آیین جدش حضرت ابراهیم(ع) بود که آیینی محفوظ از تغییر و تحریف بود. بنابراین اگر ما بپذیریم که اگر آنها موحد بودند باید گفت آیینی که داشتند آیین حضرت ابراهیم (ع) بوده، نه آیین تحریف شده حضرت عیسی(ع).

وی با اشاره به شخصیت قرآنی حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: تفاسیر اهل سنت و شیعه در ذیل تفسیر آیه 42 سوره آل عمران «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِینَ» آورده‌اند که خطاب این آیه فقط شامل حال حضرت مریم (س) نمی‌شود بلکه بر اساس تصریح پیامبر (ص) در روایت‌های متواتر، سه خانم دیگر از جمله حضرت زهرا (س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت آسیه نیز از مصادیق این آیه به شمار می‌روند و حضرت خدیجه (س) بعد از دختر بزرگوارش، دومین مقام نظام هستی را در میان خانم‌ها داشته و دربالاترین مرتبه کمال بعد از وجود مطهر حضرت زهرا(س) قرار دارند.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین