عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
در حرم رضوی مطرح شد:
امام جمعه موقت تهران به برخی از آثار آیات پایانی سوره حشر اشاره کرد و گفت: برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت می‌توان به اعمال و اذکار مستند پرداخت که در این زمینه قرائت نماز دو رکعتی با قنوتی که شامل سه آیه آخر سوره حشر می‌شود، توصیه شده است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته، 10 اسفندماه در رواق امام خمینی(ره) بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) اکسیر اعظم است که باطن افراد را متحول می‌کند، افزود: خدا برای بخشش بندگان، راه توبه را پیش پایشان نهاده است که حرم این امام بزرگوار تمامی شرایط روحی و معنوی برای این بازگشت به راه مستقیم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دنیا مزرعه آخرت است، عنوان کرد: خدا، قدرت مطلق است لذا مؤمنان باید در عالم که محضر خداست، از او نافرمانی نکرده و تقوای الهی را پیش گیرند زیرا تمام اعمال خیر و شر انسان به خود آن‌ها باز خواهد گشت.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه باید با یاد خدا، دل‌ها را آرام کرد، ابراز کرد: شایسته است که انسان‌ها با یکدیگر مأنوس باشند، زیرا تنها حیوانات با هم سر ناسازگاری برداشته و برای طمع به یکدیگر دندان و چنگال نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه عصبانیت از زمره گناهان فاقد لذت محسوب می‌شود، بر توجه به حق الناس تأکید کرد و ادامه داد: اگر فردی بهترین و شایسته‌ترین افعال را با پول غصبی و وقفی انجام دهد، هیچ سود و فیضی عاید او نمی‌شود از این رو مسلمان واقعی باید دنیای دیگر را هرگز فراموش نکرده و مراقبه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان، اساسی‌ترین سرمایه‌ برای هر مسلمان به شمار می‌رود، گفت: نگاه به قرآن، کعبه و والدین، عبادت است و اگر شخصی زلال باشد می‌تواند جمال پیامبر اعظم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را ببیند.

قیمت عمر آدمی، بهشت است

عضو مجلس  با بیان اینکه قیمت عمر انسان، بهشت است لذا نباید به کمتر از بهشت راضی شویم، افزود: خدا این عالم را برای بندگانش آفریده است و در کنار آن عمر را نیز به ما بخشیده است که ماندنی نیست و به سرعت از دست می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه عمر، گذرا است و همچون یخ، آب می‌شود، ادامه داد: بر هر فردی واجب است، قدر عمر را بداند، آن را ضایع نکند، با شیطان وارد معامله نشود و این هدیه الهی را از دستبرد غارت‌گران مصون نگاه دارد، ضمن اینکه آن را در پرتو تعلیمات قرآن کریم و اهل بیت(ع) قرار داده و مراقبه پیشه کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مؤمنان باید مال خود را پاک نگاه دارند تا غذایشان حلال باشد و دعایشان مورد استجابت قرار گیرد، عنوان کرد: کسی که رشوه می‌دهد و کسی که رشوه می‌گیرد از واردشدگان به جهنم خواهند بود،‌ همچنین در منازعات دسته‌جمعی نیز قاتل و مقتول جهنمی هستند.

وی با اشاره به سوره توبه که خداوند خود را مشتری نامیده است، بیان کرد: مراقبه تنها راه برای ارزش‌گذاری عمر آدم است، پس باید بکوشیم عمرمان به بطالت هدر نشود و دست خالی به عالم آخرت نرویم،‌ ضمن اینکه باید از این هدیه الهی نگهداری کرد تا بتوانیم با خداوند وارد معامله شویم.

همه چیز برای شهیدان، شهود است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر قرائت مسبحات قرآن که شامل سوره‌های حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن می‌شود، اظهار کرد:‌ آیه 18 سوره حشر «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ، اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید از خدا پروا دارید و هر کسى باید بنگرد که براى فردا[ى خود] از پیش چه فرستاده است و [باز] از خدا بترسید در حقیقت‏ خدا به آنچه مى‌‏کنید آگاه است» بر مراقبه انسان در خصوص اعمال و رفتار پیش از مرگ تأکید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر فردی سه آیه آخر سوره حشر که 12 نام اعظم پروردگار را شامل می‌شود، پیش از خواب خوانده و در خواب قبض روح شود، به مقام شهادت نائل خواهد شد، ابراز کرد: با شهادت شهود برای فرد حاصل می‌شود که این امر در برابر غیبت قرار دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه به برخی از آثار آیات پایانی سوره حشر اشاره کرد و گفت: برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت می‌توان به اعمال و اذکار مستند پرداخت که در این زمینه قرائت نماز دو رکعتی با قنوتی که شامل سه آیه آخر سوره حشر می‌شود، توصیه شده است.

وی افزود: اگر انسان اهل تقوا باشد و با اسماء اعظم خداوند رفاقت کند، قبل از آنکه در جبهه در مقابل تروریست مورد اصابت گلوله‌ای قرار گیرد و به مقام شهادت برسد، حجاب از مقابل چشمانش برداشته خواهد شد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین