عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
پس از تمام شدن اعمال حج به كشور سوريه و شهر دمشق رفتيد و به سمت حرم مطهر حضرت زينب كبري (س) حركت كرديد. جلوي در ورودي مزار مطهر، خاكروبه هايي ديد، از مشاهده اين صحنه ناراحت شديد از اين رو با عباي خود خاكروبه ها راجمع نموده و جلوي در را تميز كرديد

عقيق: زيارت قبور ائمه معصومين(ع) و امامزادگان بزرگوار، توفيق هاي زيادي نصيب شيعيان مي كند، به قول مرحوم آيت الله العظمي بهجت(ره) امامزادگان همچون ميوه هاي مختلفي هستند كه هر يك خاصيت گوناگوني براي افراد دارند. در روايت هم آمده است كه شيعيان مانند برگ هاي درخت محمد و آل محمد(ع) هستند.

پس زيارت هر يك از امامان و امامزادگان بهره خاص و متفاوتي را نصيب افراد مي كند. در اين ميان زيارت قبر مطهر حضرت زينب(س) جايگاه ويژه اي دارد. در مورد ارزش زيارت اين مزار مطهر و توجه حضرت امام زمان(ع) به زيارت عمه شان و همچنين اطمينان از اينكه قبر مطهر حضرت زينب(ع) در همين مكان فعلي است با توجه به اختلاف نظري كه در اين مورد وجود دارد ، جناب حجت الاسلام فاطمي نيا نقل مي كردند:

آيت الله بهاري (ره) مطلب زيبايي را از قول آيت الله شيرازي(ره) اينگونه نقل مي كردند: در جلسه اي شخصي خدمت آيت الله شيرازي ميرسند وعرض مي كنند: ((آقا! من مشكلي دارم و در ديداري كه با حضرت مهدي(عج) داشتم، ايشان شما را براي حل مشكلم معرفي كردند.))

آيت الله شيرازي مي فرمايد: آيا نشانه اي بر درستي سخن خود داريد؟ آن مرد مي گويد؟ آري! اتفاقا آقا فرمودند شما نشانه اي از من خواهيد خواست، از اين رو مطلبي را فرمودند تا به شما عرض كنم، آقا فرمودند: ((شما چند سال قبل همراه يكي از دوستانتان به حج تشريف برده بوديد و از فلان در و ورودي به سمت بيت الله الحرام حركت كرديد، پس از تمام شدن اعمال حج به كشور سوريه و شهر دمشق رفتيد و به سمت حرم مطهر حضرت زينب كبري (س) حركت كرديد. جلوي در ورودي مزار مطهر، خاكروبه هايي ديد، از مشاهده اين صحنه ناراحت شديد از اين رو با عباي خود خاكروبه ها راجمع نموده و جلوي در را تميز كرديد)) 

آيت الله شيرازي با تعجب مطلب را تاييد مي كنند و از اينكه حضرت ولي عصر(ع) فردي را جهت رفع حاجتش به ايشان ارجاع داده است مفتخر مي شود.

ذكر اين مورد از سوي حضرت مهدي (عج) نشانگر توجه آن امام بزرگوار به زيارت مزار عمه عزيزشان است. اميد است زيارت آن حرم مطهر نصيب همه دوستداران اهل بيت (ع) شود و دل هاي شيعيان را آرام و ملكوتي كند.   

 

منبع: كتاب دلشدگان

کدخبرنگار:212001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین