عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

عقیق: شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تبدیل به رسانه‌های فراگیری شده که می‌تواند صدای مردم را جهانی کند. هیاتی‌ها نیز در این مسیر بیکار ننشسته‌اند تا بتوانند از این فضا در خدمت مکتب مقدس تشیع بهره ببرند.

یکی از چهره‌هایی که هموار پرچمدار فعالیت دینی در فضای مجازی بوده، حجت الاسلام شهاب مرادی است که صفحه شخصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از صد هزار نفر دنبال کننده دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

شهاب مرادی همواره دغدغه این را داشته تا افراد مذهبی بتوانند نهایت استفاده را از این فضا ببرند و به جای انتشار تصاویر خنثی، معارف دینی را ترویج کنند. او تا کنون چندین پیشنهاد دینی در فضای مجازی مطرح کرده که با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده، اوج این تاثیرگذاری قطعا مربوط به کمپین جهانی من عاشق محمدم بود که پس از توهین مجله هتاک شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت. مرادی از کاربران اینستاگرام خواست تا در این کمپین شرکت کنند تا علاقه مسلمانان به پیامبرشان به گوش همه مردم جهان برسد و ظرف مدت بسیار کوتاهی هزاران نفر در این کمپین عضو شدند و بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی آن را بازتاب دادند.

یکی دیگر از ایده‌های بکر شهاب مرادی مربوط به روضه هستم ماه قمری است. ایده او درباره زنده نگاهداشتن روز هشتم شوال یا همان یوم الهدم است. روزی که وهابی ها در اقدامی ناجوانمردانه دست به تخریب قبور ائمه بقیع زدند و این داغ بزرگ را بر دل شیعیان گذاشتند. از این رویداد تلخ هنوز یک قرن نمی گذرد و ممکن است پدر بزرگ های ما یادشان باشد روزهایی را که بقیع گنبد و گلدسته داشت. شهاب مرادی همواره بر این عقیده بوده که نباید ساخت بقیع رنگ آرزو به خود بگیرد در حالی که این حق مسلم ماست ووظیفه شیعیان و محبان اهل بیت ع، مطالبه از دولت آل سعود مبنی بر ساخت دوبارهقبور ، ائمه بقیع است. نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم با آمدن امامزمان(عج) برای ائمه بقیع حرم خواهیم ساخت، اگر هم فرصتی فراهم شد برای ساخت واحیاء بارگاه بقیع می شود حدس زد چه پول هایی از گوشه گوشه ی این مملکت الهی و اغلب از دست بابرکت عاشقان کم بضاعت و کم درآمد اهل بیت و البته متمکنین فراهم می شود.

اما پیشنهاد شهاب مرادی چیست؟

وی پیشنهاد داده تا روز هشتم هر ماه قمری، به یاد هشتم شوال همه فعالان شبکه های مجازی برای ائمه بقیع یک روضه اینترنتی بگیرند به سبک روضه های ماهیانه سنتی و از دولت سعودی ساخت دوباره قبور ایشان را طلب کنند. تا این آرزو تبدیل به یک مطالبه فراگیر اجتماعی شود و چند ماه است این روضه در صفحات محبین اهل بیت در شهر اینستاگرام برپاست. او سال 90 نیز در برنامه پارک ملت شاید برای اولین بار به طور رسمی درباره یوم الهدم و ریشه وهابیت صحبت کرد که باعث شد توسط وهابیون مورد هجمه های سنگین قرار بگیرد. البته او در همان برنامه هم حساب اهل سنت را از وهابیون جدا کرد و تخریب قبور ائمه بقیع را کار وهابیون دانست.(فیلم سخنان مرادی در برنامه پارک ملت را می توانید در آپارات ببینید)

پس شما هم اگر در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و حتی سایت های کوچک و بزرگ فعالیت دارید، امروز به تاسی از روضه های خانگی، در رسانه خودتان یک مجلس کوچک به پا کنید، مجلسی که شاید فقط چند جمله و یک عکس داشته باشد، ولی شک نکنید که مورد عنایت خداوند قرار خواهد گرفت و حتما تاثیر فرهنگی و اجتماعی خوبی دارد.

شبکه اینستاگرام سایت عقیق به نشانی instagram.com/aghighheyat نیز با استقبال ازاین پیشنهاد امروز یک مجلس روضه هشتم ماه دارد که همه شما به آن دعوتید.

اساسا پست #روضه_هشتم_ماه كه در روزهاي هشتم ماه قمري توسط افراد مختلف منتشر ميشود؛ يك عكس از بقيع است كه يادآور #هشتم_شوال است؛ يعني يادآور مصيبت #يوم_الهدم ؛ روزي كه #جنة_البقيع را از سر خشم و تعصب جاهلي ويران كردند اما بفضل خدا #ما_بقيع_را_ميسازيم

این همان تصویری است که شهاب مرادی حدود 80 هفته پیش در صفحه شخصی خود 
برای راه اندازی روضه هشتم ماه منتشر کرده است. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
سلام ما حتما بقیع را میسازیم ان شاالله
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین