عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مداحی حاج سعید حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد
با هر موقعیتی که داری ولو پادشاهی به احترام پدر و مادرت از جا برخیز. فرمود: بوسه زدن بر والدین عبادت است...
گزارش تصویری

عقیق:مراسم هفتگی سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و ذکر توسل توسط حاج سعید حدادیان همچون هفته های قبل در مهدیه امام حسن مجتبی برگزار شد و در پایان مراسم از حاج محمود ژولیده، شاعر و مداحی جانباز تقدیر شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید؛

-امام صادق(ع) فرمودند: سه چیز را نسبت به والدین بدون در نظر داشتن اینکه مومن یا کافر هستند باید رعایت کرد.اول: احسانی خالصانه و ایثارگرایانه و مهربانانه. حضرت می فرمود: کسی گمان نکند بخاطر اینکه مومن نیستند این احسان کم شود.

-شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و گفت: من خیلی بیچاره و بدبخت هستم، فرمودند: چطور؟ گفت: پدر پیری دارم که توانایی خوردن غذا را ندارد و مجبور شده ام به او غذا بدهم. قدرت حمام رفتن ندارد و مجبور به استحمام هستم. کارهایش را نمی تواند انجام دهد و من انجام می دهم. فرمودند: بسیار خوشبختی. خداوند برایت فیضی قرار داده است. اگر می خواهی به جایی برسی مراعات حالش را بکن و کارهایش را تا جایی که برایت ممکن است انجام بده.

-دوم: احترام همیشگی به پدر و مادر. سوم: تشکر و سپاس گزاری.

- امام علی(ع) فرمودند: با هر موقعیتی که داری ولو پادشاهی به احترام پدر و مادرت برخیز. فرمود: بوسه زدن بر والدین عبادت است.

-پیامبر(ص) فرمود: نگاه کردن به والدین با این هدف که با محبت و شفقت باشد عبادت است.

- امام صادق(ع) فرمودند: از گناهانی که هوا را تیره و تار می کند و باعث آلودگی هوا می شود و اکسیژن را کم می کند حقوق والدین است.

آیه نازل شد که هیچ کس حق ندارد پیامبر را با نام کوچک صدای کند. همه باید با لقب او را صدا بزنند. وارد منزل شد و حضرت زهرا(س) فرمودند: السلام علیک یا رسول الله فرمودند: فاطمه جان تو به من رسول الله نگو تو به من بابا بگو وقتی تو به من بابا می گویی لذت می برم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین