عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
حدود نیمی از مسلمانان انگلیسی، از تبعیض دینی ضد اسلام و مسلمانان در این کشور، رنج می برند.
عقیق:نتایج نظرسنجی موسسه کام رس (ComRes ) نشان می دهد 46 درصد مسلمانان در انگلیس معتقدند پیشداوری ضد مسلمانان، زندگی را در این کشور برای پیروان اسلام، دشوار کرده است. نتایج این نظرسنجی که چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که 80 درصد از مسلمانان در انگلیس، از انتشار کارتون های اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام، عمیقا ناراحت شده اند.

در این نظرسنجی که از یک هزار مسلمان در انگلیس نظرخواهی شد، اکثریت مسلمانان همچنین با افرادی که می خواهند علیه منافع غرب بجنگند، همدردی نمی کنند اما 27 درصد گفتند با انگیزه افرادی که به طراحان کاریکاتور در نشریه شارلی ابدو حمله کردند، تا حدودی هم دل هستند.

در این نظرسنجی همچنین 95 درصد از مسلمانان گفته اند احساس می کنند که به انگلیس وفادارند و 93 درصد نیز گفته اند چون در انگلیس زندگی می کنند، باید قوانین این کشور را رعایت کنند.

این نظرسنجی که در روزهای 6 بهمن تا اول اسفند ( 26 ماه ژانویه تا 20 فوریه ) تهیه شد نشان می دهد 36 درصد از مسلمانان، در پی انتشار کارتون های موهن نشریه شارلی ابدو، از حملات به دفتر آن نشریه و یک قصابی یهودی در پاریس، شگفت زده نشده اند.

در این نظرسنجی همچنین 20 درصد از مسلمانان انگلیسی گفته اند که جامعه لیبرال غربی هیچ گاه با اسلام، مطابقت نخواهد داشت.

همچنین 20 درصد از زنان مسلمان گفته اند در انگلیس احساس ناامنی می کنند که این میزان در میان مردان مسلمان، 10 درصد است.

سیما کوتچا (Sima Kotecha)، گزارشگر تلویزیون دولتی انگلیس در شهر برادفورد در تحلیل این داده ها نوشته است که مسلمانان از این که دینشان در رسانه های انگلیسی، خشونت طلب و خودشان افراطی نمایش داده شوند، ناراحت هستند و نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اسلام، دین محبت و مداراست. در این گزارش به نقل از سامایا اسلال (Samaia Aslal) دانشجوی کالج برادفورد آمده است سیاستمداران و رسانه های انگلیسی تلاش می کنند تا مسلمانان را به گونه ای نمایش دهند که بتوان آنان را آماج هر گونه حمله قرار دهند.

وی افزود: سیاستمداران و رسانه ها می خواهند مسلمانان را تهدیدی ضد انگلیس و غرب نمایش دهند تا بتوان علیه مسلمانان، جاسوسی کرد، هویت مسلمانان را از بین برد و آنان را غیر قابل انطباق با انگلیس خواند. منابع دولتی در انگلیس اعلام کردند حدود سه میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.

 

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین