عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
مسئول کانون طلیعه ظهور قم، در جمع مردم یزد:
مسئول کانون طلیعه ظهور قم، در همایش محبان مهدی(عج): پس کجایند مهدی‌یاوران و مهدی محبان؟! همان مردمی که به حساب نیامدند باید به میدان بیایند بودجه‌های دولتی نمی‌تواند مهدویت را پیش ببرد!
عقیقبه نقل از عصرفرهنگ، در شب میلاد پیام آور کربلا حضرت زینب (سلام الله علیها) همایشی با عنوان محبان مهدی(عج) در حسینیه کسنویه یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر حیدری کاشانی برگزار شد، در این همایش حیدری کاشانی با اشاره به مهدویت این موضوع را فرا زمانی و فرامکانی خوانده و بیان داشت: خداوند با نام نامی امام زمان (عج) از گستره ابد تا ازل را پوشانده است، خدا کند قدر این نهمتی که خدا در اختیار دل‌های ما قرار داده است را بدانیم.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در جمع صدها شهروند یزدی اظهار داشت: تمام پیامبران و امامان معصوم(ع) به نحوی عشق‌ورزی و مهرورزی خودشان را به ساحت امام عصر(ارواحنا فداه) نشان داده‌اند، از دل آیات قرآن، پیوندهای پر رمز و رازی از پیامبران را با امام عصر(عج) استخراج شده‌است، این‌که مثلاً چه سرّ و رازی در نهان موسی کلیم‌الله(ع) با امام عصر(عج) برقرار بوده، در چه زمان و مکانی خدا را به واسطه امام زمان(عج) طلب ‌کرده،  قسم ‌داده و حاجت ‌گرفته است؟! روایات نیز در اینجا بسیار فراوان است امام باقر(ع) می‌فرماید: خداوند ابتدا تمام ارواح عالمیان را آفرید، از همه هم پیمان گرفت همه گفتند: بله، بعد خداوند ولایت پیامبران را عرضه کرد عده‌ای دچار ریزش شدند، امامت و هدایت امامان معصوم(ع) را عرضه کرد دوباره عده زیادی دچار ریزش شدند، همین‌طور غربالگری و ریزش ادامه پیدا کرد تا جمع پیامبران و امامان معصوم(ع) باقی ماندند خداوند امتحانی را در میان پیامبران گذاشت، خدمتگزاری به ساحت آخرین وصیّ پیامبر خاتم(عج) را عرضه کرد که چه کسانی در آن سبقت می‌گیرند پنج نفر از جمع پیامبران گوی سبقت را از همگان ربودند و مقام اولوالعزمی برای این پنج پیامبر برگزیده الهی است،  پیامبران اولوالعزم؛ به معنای صاحبان عزم و اراده و جدیت در خدمتگزاری به امام زمان(عج) است.

مسئول کانون طلیعه ظهور قم خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت موضوعی فرازمانی و فرامکانی است، خداوند با نام نامی امام عصر(عج) از گستره ابد تا ازل را پوشانده است، خدا کند که قدر این نعمتی که خدا در اختیار دل‌های ما گذاشته است را بدانیم. از این منظر که وارد شویم بدهکاری‌های ما به ساحت امام زمان(عج) نمایان می‌شود، هیچ کسی طلبکار نیست اگر کسی تمام عمر، دارایی و ثروتش را وقف امام زمان(عج) کند باز به ازای هر لحظه خدمتگزاری، شکرگزاری بدهکار است.

 حیدری کاشانی ادامه داد: در میان علما، بزرگان و عرفایی که در جهان اسلام خوش درخشیده‌اند، کسانی که سَر و سِرّشان با امام عصر(عج) قوی‌تر و بالاتر بوده توفیقات بیشتری پیدا کردند.

وی با اشاره به شرحی از حالات شیخ عباس قمی در عرض ارادت و خدمتگزاری خالصانه به ساحت امام عصر(عج) تاکید کرد: نباید 24 ساعتی بر شیعه بگذرد که یک عرض ارادت خالصانه و صادقانه به ساحت امام عصر(عج)  نداشته باشد، هرچند به یک سلام خالصانه از ته دل به ساحت حضرت، تا به مقام عرض ارادت‌ها و محبت‌های عقلی برسیم راه بسیار است، خدا راه رسیدن و تقرب ما به خویش را در اطاعت و خدمت به ساحت امام زمان(عج) قرار داده است، خدا کند رابطه ما با امام زمانمان اصلاح شود، با نگاه دقیق عرفانی اکثریت مردم عالَم مردگان عمودی‌اند، به صورت عمودی در میان زندگان راه می‌رود اما قلبشان مرده است؛ چون عشق خدا، اولیای او و امام زمان(عج) در دلشان جایی ندارد.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمود: «لو ادرکته لخَدمتَه ایام حیاتی»، اگر زمانه او را درک کنم لحظه‌ لحظه عمرم را وقف خدمتگزاری او می‌کنم. این زبان حال تمام خوبان عالم بوده آرزویشان این بوده که لحظه ‌لحظه عمرشان را وقف خدمتگزاری به امام زمان(عج) کنند. مهدی فاطمه(س) قرار است چه آرمان مقدسی را به انجام برساند که زبان حال حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و تمام خوبان عالم این است که اگر زمان ایشان را درک کنند لحظه‌لحظه عمرشان را وقف خدمتگزاری ایشان میکنند؟! اگر کسی حسینی، ابالفضلی و علی‌اکبری است باید با امام زمان(عج) عهد و پیمانِ خدمت داشته باشد.

سخنران همایش محبان مهدی(عج) گفت: داعشِ پلیدِ دست‌ساخته استعمارگران و نظام سلطه دارای چهل هزار سایت رسمی است که شبانه‌روزی در حال فعالیت است! آن‌قدر در باطل و انحطاط شیطانی خود عزم و اراده و جدیت دارد که می‌خواهد تمام عرصه‌ها را فتح کند! انسان واقعاً تعجب می‌کند شیطان چه عزم و اراده‌ای به این‌ها داده است! ما بهترین، پاک‌ترین و نورانی‌ترین نورانیان عالم را داریم که با خدمتگزاری به ساحت او می‌توانیم از میان‌ برترین راه به خدا، عشق و محبت خدا برسیم، اما چقدر کوتاهی می‌کنیم! باید وقف خدمتگزاری به ساحت امام زمان(عج) باشیم.

حیدری کاشانی با بیان این حدیث نورانی از امام موسی‌بن‌جعفر(ع) که می‌فرمایند: اگر پول و درآمد و ثروت را در راه حق خرج نکنی ده برابر آن را در راه باطل خرج خواهی کرد». اظهار داشت: توفیقات الهی، نسیم رحمتی است که اگر خود را در مسیر آن قرار ندهیم به صورت نقمت و بلا برمی‌گردد.

وی افزود: همه نیروهای مهدوی باید در یک جبهه‌ متحد عزم و اراده خدمتگزاری به امام زمان(عج) داشته باشند.

وی با اشاره به به وضعیت موجود در زمینه کار فرهنگی و ضرورت ادامه کارهای فرهنگی با منابع مالی گفت: پس کجایند مهدی‌یاوران و مهدی محبان؟!  همان مردمی که به حساب نیامدند باید به میدان بیایند بودجه‌های دولتی نمی‌تواند مهدویت را پیش ببرد! هرکس هر توانی دارد خالصانه و صادقانه ارادت و محبت قلبی خود را به ساحت امام عصر(عج)  با حمایت اقتصادیش نشان دهد که روایت می‌فرماید:«محبوبترین کارها در نزد خداوند حمایت مالی از امام معصوم(ع) است»، امام نیاز ندارد، گنجینه‌های زمین و زمان در دست امام است اما مشیت الهی این است که در پیوند امت با زعامت، ما به رشد و تعالی برسیم، جوهره وجودی ما خودش را نشان دهد جان ما تزکیه و راه اتصال ما با امام عصر(عج) برقرار شود، یکی از راهای ارتباطی، حمایت مالی است، خدمت مالی ما به امام بالاترین و محبوبترین کارها نزد خداوند متعال است.


منبع:روضه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین