عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
با توجه به تلاقی ایام نوروز و فاطمیه؛
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: با توجه به تلاقی ایام فاطمیه با ایام نوروز راهکارها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی کشور، با بیان این‌که چهارمین نشست فصلی هیئت‌های مذهبی کشور در سال‌ جاری در بوشهر برگزار شد، گفت: در این نشست جمعی از مسئولان استانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات و مسولان هیئت‌های مذهبی 31 استان کشور حضور داشتند.

وی با بیان این‌که محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و خدمت به دستگاه اباعبدالله(ع) توفیقی عظیم از جانب خداوند متعال است، تصریح کرد: خدمت به اهل بیت(ع) به‌طور قطع و یقین در زندگی دنیوی  و اخروی انسان نتایج خیر به‌دنبال دارد.

دریکوند در تشریح نتایج دنیوی محبت به اهل بیت(ع) اظهارکرد: روزی جوانی که گرفتار مشکلات و گرفتاری‌ها شده بود و کارد به استخوانش رسیده بود خود را دخیل به حرم لنگر زمین و آسمان شهید رمضان امیر مؤمنان علی(ع) کرد در عالم مکاشفه حضرت علی(ع) به او فرمودند به بازار بغداد نزد فلان تاجر برو و این شعر را بگو «به آسمان رود و کار آفتاب کند».

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور ادامه داد: این جوان به بازار بغداد نزد تاجر رفت و شعر را گفت تاجر سؤال کرد این شعر از کیست جوان جواب داد از امام علی(ع) آن‌گاه تاجر گفت شعری در مدح امام علی(ع) نوشتم که بیتی از آن ناقص ماند ولی چون آقا خودش تفضل کرده است نصف اموالم را به شما می‌بخشم و آن شعر این است «به ذره گر نظر لطف بوتراب کند؛ به آسمان رود و کار آفتاب کند».

وی با بیان این مطلب که در احوالات شیخ عباس قمی آمده است که به‌خاطر نوشتن زیارت‌نامه‌های امام حسین(ع) تا حالا سه بار مرا به خدمت امام حسین(ع) برده‌اند، ادامه داد: بنا بر احادیث بزرگان دین هر کس محبت و مودت اهل‌بیت را در دل داشته باشد و سبک زندگی‌اش مانند آن‌ها باشد اهل بیت دادرس او در لحظه جان کندن خواهند بود.

دریکوند با بیان این‌که در چهارمین نشست فصلی هیئت‌های مذهبی کشور و جمع‌بندی مطالب کمیته‌های تخصصی مصوباتی حاصل شد، ادامه داد: مقرر شد در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) 31 نفر از مسئولان استان‌ها به نیابت از مسئولان هیئت‌های مذهبی کشور با مقام معظم رهبری دیدار کنند.

وی با بیان این‌که حکم مأموریت تمام کسانی که در شورای هیئت‌های مذهبی کشورهستند توسط سازمان تبلیغات صادر خواهد شد، گفت: در مورد تلاقی ایام فاطمیه با ایام نوروز راهکارها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در آینده نزدیک مراسم تجلیل از پیرغلامان هیئات مذهبی را خواهیم داشت کمااینکه 90 هزار هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در کشور فعالیت دارند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین