عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
بسياري از علما و انديشمندان جهان عرب اعتقاد دارند كه فتواهاي وهابيون عامل هرج و مرج كنوني در دنياي عرب و ظهور گروه هاي تروريستي و اعمال خشونت بار آن‌ها در منطقه شده است.
عقیق:روزنامه الاتحاد امارات سه شنبه به نقل از احمد محمد الشح، مدير «مؤسسه قرآن كريم راس الخيمه» نوشت كه فتواهاي نادرست و احساسي، عامل بحراني شدن خاورميانه و پيش آمدن وضعيت كنوني در كشورهاي عربي شده است. وي در پانزدهمين همايش جايزه قرآن كريم در رأس الخيمه افزود: فتواهاي نادرست است كه موجب هرج و مرج در كشورهاي عربي شده است.

در حاشيه اين سخنان مفتي اماراتي مي‌توان به برخي فتواهاي مفتي‌هاي وهابي عربستان اشاره كرد كه موجب بحران‌هاي زيادي در منطقه و جهان شده است. از جمله اين فتوا‌ها مي‌توان به اين موارد اشاره كرد. هر كسي كه در بازي فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقيه او را دنبال و بغل كنند، بايد به صورتش تف انداخت و تنبيه كرد.

ـ بستن كمربند ايمني حرام است، زيرا مانع قضا و قدر مي‌شود.

ـ شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.

ـ فوتبال حرام است مگر با شروط و ضوابط (اگر شروط وهابيت در فوتبال رعايت شود ديگر در زمين و بازي فوتبال، خطوط كناره زمين، خط وسط، داور، ۱۱ بازيكن، پنالتي، اوت و كرنر، تيرك دروازه و خيلي چيز‌ها معني ندارد).

ـ اهداي گل به بيمار حرام است.

ـ پوشيدن كفش پاشنه بلند حرام است.

ـ غذا خوردن با قاشق حرام است.

ـ داشتن راننده يا خدمتكار در منزل حرام است.

ـ دست تكان دادن براي بازيكنان فوتبال حرام است.

ـ رانندگي براي زنان حرام است.

ـ نوشتن مقاله در مطبوعات حرام است.

ـ انداختن عبا روي كتف حرام است.

ـ تروريست‌ها بدون پرداخت مهريه و يا خواندن خطبه شرعي، مالك زنان اسير سوري هستند.

ـ فتواي جهاد نكاح كه مفتي‌هاي وهابي با آن شرايط حضور زنان در گروه‌هاي تروريستي داعش و القاعده را فراهم كرده و يك نوع واجب ديني برشمردند، از جمله فتاواي بي‌شماري است كه بهت و حيرت جهانيان را برانگيخته است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین