عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
پیام آیت‌الله جوادی آملی به مسابقات قرآن:
آیت‌‌الله جوادی آملی در پیامی به سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خواستار توجه به معانی شریف عرفانی و ترجمه قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت این کتاب شریف شد.
عقیق:آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقه سراسری قرآن کریم دقایقی پیش با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به همراه جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در سالن همایش‌های مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهر تبریز آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: این مسابقات رقابتی از نور و معنویت با حضور قاریان و حافظان سراسر کشور در محلی که مزین به نام خمینی کبیر(ره) است، کسی که انقلابش بشارت داد که قرآن و اهل‌بیت(ع) از هم جدا نمی‌شوند، آن هم در شهر تبریز که آوازه‌اش جهانی است، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقارن این مسابقات با میلاد حضرت زینب(س) گفت: ایام، ایام میلاد حضرت زینب(س) و شهادت بانوی دو عامل حضرت زهرا(س) است و در این ایام مدد می‌گیریم از قرآن کریم که این نقطه از خاک به تلاوت قرآن مزین می‌شود. امید است این مسابقات به نحو احسن در فضای معنوی شهر تبریز برگزار شود و تلاش ما این است که میزبان خوبی برای شما باشیم.

سلوک راه عشق دلی بهاری و جانی قرآنی می‌طلبد

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی طی سخنانی با اشاره به خصوصیات اهل قرآن گفت: اهل معنی را حقیقتی جانفزاتر از قرآن نیست که در آن طراوت الطاف نوازشگر محبوب را به تجلی می‌نشینند. خوشا احوال آنکه هم اهل دل است و هم اهل معنی، سلوک راه عشق دلی بهاری و جانی قرآنی می‌طلبد.

حسینی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات گفت: با عنایات حضرت حق از بهار انقلاب تا بهار طبیعت با بهار قرآن دلهایمان را بهاری کرده و یک ماه زودتر به استقبال بهار رفتیم و از میلاد حضرت زینب(س) تا شهادت حضرت زهرا(س) در تبریز میزبان سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم بزرگترین رویداد فرهنگ قرآنی جمهوری اسلامی هستیم.

برنامه‌های جانبی مسابقات

مدیرکل امور اوقاف آذربایجان شرقی، از برگزاری 180 محفل در کنار مسابقات خبر داد و گفت: محافل این دوره از مسابقات از دهه مبارک فجر آغاز شده و تاکنون تعداد 180 محفل برگزار شده است و تا اختتامیه، 200 محفل در سطح استان برگزار خواهد شد.

همچنین در کنار این مسابقات، برگزاری دو همایش علامه طباطبایی و قرآن و شهریار و قرآن به همراه افتتاحیه رسمی دانشکده علوم قرآنی تبریز را داریم.

وی با اشاره به عظمت آیات قرآن کریم گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند «جایی که قرآن حافظ و حمایتگر انسان است، حیف است به چیزی غیر آن دل بسپارد و با توجه و تدبر در آیات الهی خود را از شرّ زمانه ایمن نکند.» امامان، این کتاب را پشتوانه خود معرفی می‌کردند و به آن پناه می‌بردند.

حسینی در پایان از حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف برای واگذاری میزبانی این دوره از مسابقات به شهر تبریز تشکر و قدردانی کرد.

فراز‌هایی از پیام آیت‌الله جوادی آملی به مسابقات سراسری قرآن کریم

قرآن کریم حبل متین، استوار و ناگسستنی است که یک طرف آن به دست لطف الهی و طرف دیگر آن به دست بشر است.

هم باید کوشش کرد تا معانی و الفاظ قرآن کریم در جامعه جلوه پیدا کند و هم معانی لطیف آن در جامعه متجلی شود.

اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن کریم اکتفا شود نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

در ادامه توجه علاقه‌مندان را به تماشای پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی به سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جلب می‌کنیم.

دریافت

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین