عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
آیت الله مجتهد شبستری تبیین کرد:
امام خمینی(ره) با عینیت بخشی به نظریه ولایت فقیه، معجزه قرن را رقم زد و نظریه‌ای را که قرن‌ها امکان تحقق آن وجود نداشت، به مرحله ظهور رساند و با پیروزی انقلاب قرآن را به صحنه اجتماع بازگرداند.
عقیق: آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، در آئین تجلیل از 114 حافظ قرآن کریم مهد قرآن آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی، بازگشت دوباره قرآن کریم به صحنه بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه روز به روز شاهد ترویج قرآن در سراسر کشور هستیم و باید در کنار حفظ و قرائت قرآن، به تفسیر و مفاهیم آن نیز توجه می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حافظان قرآن کریم در جایگاه والایی قرار دارند، بیان داشت: در احادیث مختلفی به ارزش‌ حافظان قرآن اشاره شده که از جمله آنها می‌توان به حدیث پیامبر اکرم که می‌فرمایند "اشراف امت من حافظان قرآن هستند" اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در جامعه ما به کسی که ثروتمند است، اشراف می گویند، اما از نظر امام رضا (ع) حاملان قرآن اشراف امت پیامبر(ص) هستند؛ حاملان قرآن به کسانی گفته می شود که قرآن را صحیح تلاوت کرده  و آن  را در سینه های خود حمل می کنند، چرا که حفظ و تلاوت قرآن مقدمه عمل به قرآن است، لذا از شرافت خاصی برخوردار می‌باشند.
 آیت الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: جمعیتی که به بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی عمل کنند و به تفسیر و مفاهیم قرآن عالم باشند، اشراف امت اسلامی هستند. 
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: قرآن از نظر کتاب هدایت و سعادت دنیوی و اخروی، بهترین، جامع ترین و کاملترین است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ » و با بیان اینکه منظور از "أُولِي الْأَمْرِ" در این آیه شریفه، ائمه معصومین (ع) و در زمان غیبت، ولی فقیه جامع الشرایط است، اگفت: با اینکه ائمه معصومین (ع) منظور از "أُولِي الْأَمْرِ" را تبیین کرده بودند، اما استکبار نگذاشته بود تا مردم متوجه معنی آن شوند، اما در جریان انقلاب متوجه شدند که حضرت امام راحل مصداق "أُولِي الْأَمْرِ" است و با امر به معروف و نهی از منکر و اطاعت از فرامین امام خمینی (ره) انقلاب به پیروزی رسید.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر این که ولایت فقیه ادامه ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه مخصوص زمان امام راحل نبود و در دوران فقهای دیگر نیز مورد بحث قرار گرفته است.
امام جمعه تبریز یادآور شد: دلایل نقلی و عقلی در مورد ولایت فقیه فراوان است و یکی از مسلم‌ترین نظریات اسلامی به شمار می‌رود، امام راحل نیز در دروس حوزوی و کتاب خود این تئوری را مطرح و آن را به صورت عملی محقق کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان داشت: امام با عینیت بخشی به این نظریه، معجزه قرن را رقم زد و نظریه‌ای را که قرن‌ها امکان تحقق آن وجود نداشت، به مرحله ظهور رساند.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه در اسلام مهم‌ترین واجب برای مسلمانان اقامه نماز است، بیان داشت: شیعه واقعی کسی است که نماز را در اول وقت به پا دارد.
وی در با بیان اینکه حجاب مانع از پیشرفت بانوان نیست، اظهار داشت: حجاب نماد جامعه اسلامی است و امنیت را برای بانوان به ارمغان می آورد و آنها با آرامش ذهنی می توانند در کنار خانه داری و تربیت فرزتدان در دیگر شغل های نیز فعالیت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی، افزود: خوشبختانه با تاسیس مدارس قرآنی و مهد قرآن میزان قاریان و حافظان قرآن افزایش یافته است، ولی باید در کنار آن، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها دروس قرآنی را جزو برنامه‌های خود داشته باشند.
برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از 114 نفر از حافظان کل و یا بخشی از قرآن کریم، توسط آیت الله مجتهد شبستری تجلیل به عمل آمد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین