عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر:
مسؤول آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین گفت: نظام بحرین باید هر مسجد را در همان محل اصلی خود و بدون هیچ گونه تغییری در مساحت آن بنا کند
عقیق:شیخ میثم سلمان، مسؤول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین، خواستار بازسازی فوری 38 مسجدی شد که به صورت غیر قانونی توسط نظام آل خلیفه تخریب شده و در مورد پیامدهای سیاسی و اجتماعی و حقوقی و قانونی سهل انگاری در بازسازی این مساجد در همان مکان ها به مسؤولان بحرینی هشدار داد.

سلمان گفت: مردم بحرین خواستار بازسازی مساجد تخریب شده در یک برنامه زمان بندی شده و اجرای کامل توصیه های بسیونی و محاکمه مسؤولان خطاکار در دادگاه هستند، اما تا کنون به این خواسته های آنها توجهی نشده و ادعای مسؤولان در مورد اجرای توصیه های بسیونی و بازسازی 90% مساجد تخریب شده ادعایی ساده لوحانه است.

وی تاکید کرد: نظام تا کنون حتی در مورد بازسازی فقط 10 مسجد از این مساجد نیز تفره می رود و اصرار دارد این مساجد در محلی غیر از محل سابق آنها ساخته شود.

سلمان افزود: اولین گامی که نظام باید در مورد پرونده تخریب غیر قانونی مساجد بردارد، این است که هر مسجد را در همان محل اصلی خود و بدون هیچ گونه تغییری در مساحت آن بنا کند و دوم اینکه عاملان این جنایت را همان گونه که در گزارش بسیونی آمده به دادگاه بسپارند تا محاکمه و مجازات شوند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین