عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷
رییس بنیاد بین‌‏‏المللی نهج‌البلاغه:
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور گفت: نهج‌البلاغه و کلام شیوای امیرالمومنین(ع)که درمان تمامی دردها و آلام بشری است باید مانند خون در رگ‌های جامعه جریان پیدا کند.
عقیق:آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور در مراسم افتتاح اولین دفتر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یزد در شهرستان اشکذر با بیان این‌که «نهج‌البلاغه یکی از سندهای مهم و معتبر بر علم بی‏‏‌پایان امام علی (ع) است» گفت: با توجه به نقش موثری که این کتاب در ترویج اندیشه‌ها و افکار اسلامی و فرهنگ ناب محمدی دارد در سال‌های اخیر در زمینه آشتی دادن عموم مردم با این کتاب فعالیت‌های مهمی در مراکز آموزشی، مدارس و خانواده‌ها صورت گرفته است.
وی گفت: برای این‌که نهج‌البلاغه در میان قشر فرهیخته نفوذ کند، نیازمند پژوهش‌های عمقی بوده که این پژوهش در مرکز پژوهشی و آموزشی نهج‌البلاغه انجام شده است.
رئیس بنیاد بین‎‎المللی نهج‎‎البلاغه با بیان این‌که «بیش از 150 کتاب و پژوهش در زمینه نهج‎‎البلاغه در این مرکز توسط پژوهشگران انجام شده است» گفت: بیشتر این پژوهش‎‎های انجام شده برای استفاده تمام بشریت و موج جهانی سازی نهج‏‏‌البلاغه به زبان‎‎های مختلف ترجمه شده است.
وی با بیان این‌که «نهج‎‎البلاغه عصاره اندیشه‏‏‌ها و افکار الهی امام علی (ع) است» گفت: ریشه درمان بسیاری از دردهای کنونی بشر چه در مسائل اجتماعی و چه در مسائل اقتصادی در نهج البلاغه نهفته است.
دین‌پرور با اشاره به این‌که «امروزه در هر خانه‏‏‌ای یک جلد از نهج البلاغه وجود دارد» ادامه داد: فراگیری آموزه‏‏‌های نهج‌البلاغه امروز نه تنها امری خوب بلکه ضروری بوده و از نان شب هم واجب‏‏‌تر است.
وی با بیان این‌که «باید فرهنگ عمل به رهنمودهای نهج البلاغه را در جامعه نهادینه کنیم» یادآور شد: اگر مردم به نهج البلاغه عمل کنند می‌توانند بسیاری از گرفتاری‎‎های خود را برطرف کنند زیرا بسیاری از گرفتاری‎‎های بشر ریشه در منفعت پرستی، غفلت و متابعت از هوای نفس دارد که اگر انسان این نفس‎‎پرستی خود را کنار بگذارد، می‎‎تواند به سعادت دست یابد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین