عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
با برگزاری طرح «تفسیر کوتاه» صورت می‌گیرد
طرح «تفسیر کوتاه» با هدف ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء سوم قرآن کریم در 788 مسجد کشور به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.
عقیق:«محمدرضا جعفری» معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری طرح «تفسیر کوتاه» اظهار داشت: این طرح با هدف ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء سوم قرآن با استفاده از وسایل کمک آموزشی و ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم برگزار می‌شود.

مهلت ثبت‌نام در طرح «تفسیر کوتاه»

وی به تدوین کتابی برای برگزاری بهتر این طرح اشاره کرد و گفت: در این کتاب 30 درس از تفسیر آیات جزء سوم قرآن کریم گنجانده شده که محتوای آموزشی آن در قالب بسته‌ای شامل کتاب درسی و سؤالات جهت برگزاری کلاس‌ در اختیار کانون‌های مساجد در استان‌های مختلف قرار گرفته است.

 

جعفری مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این کلاس‌ها را تا 20 اسفندماه عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در کانون‌های مساجد اقدام به ثبت‌نام در این طرح کنند. کلاس‌های طرح «تفسیر کوتاه» نیز از 22 فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه این طرح در مراحل کانونی و استانی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برگزیدگان آزمون داخلی طرح «تفسیر کوتاه» در مرحله استانی که هشتم خردادماه سال 1394 برگزار می‌شود با هم رقابت می‌کنند.

اجرای طرح «تفسیر کوتاه» در 788 کلاس

وی  آشنایی با معنی لغات جزء سوم قرآن و ترجمه آیات را از دیگر اهداف برگزاری طرح «تفسیر کوتاه» برشمرد و گفت: با برپایی این طرح قصد داریم توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی را در بین عموم مردم ارتقا دهیم تا اقشار مختلفی که در مساجد حضور می‌یابند با معانی کلام وحی آشنایی پیدا کرده و درک بهتری از مضامین الهی کسب کنند.

جعفری با بیان اینکه برای اجرای موفق این طرح برای هر استان سهمیه در نظر گرفته شده است و در مجموع این طرح در 788 مسجد کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: سهمیه هر استان بر اساس جمعیت و نیازهای آنها تعیین شده است به طوری که استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و تهران بیشترین سهمیه و استان‌های سمنان، زنجان و قزوین کم‌ترین سهمیه را در اجرای طرح «تفسیر کوتاه» دارند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین