عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)، کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» به قلم اسماعیل منصوری لاریجانی رونمایی می‌شود.
عقیق: این مراسم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اسماعیل منصوری لاریجانی نویسنده کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» و غلامحسین انصاری مترجم کتاب «زینب فریاد فرمند» فردا (سه‌شنبه پنجم اسفند) درسالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا در شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» و کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» در چهار فصل با عناوین «زندگانی فردی زینب کبری (س)»، «حیات سیاسی»، «قیام» و «زینب وقیام امام حسین (ع)»، هر یک در شمارگان 3000 جلد از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

سیدحسن میرکریمی، مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بین‌الملل درباره هدف و انگیزه چاپ این دو کتاب می‌گوید: شخصیت عظیم حضرت زینب (س) از موضوعات مفعول مانده‌ای است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و معمولا زندگی این شخصیت بزرگوار و تاریخ ساز به صحنه‌های مصیبت‌بار کربلا و شام خلاصه شده است. بنابراین لازم بود که برای معرفی هر چه بیشتر این بانوی عالی مقام بیت علوی، آثار درخور و قابل قبولی در عرصه نشر کشور، تولید و منتشر شود.

وی ادامه می‌دهد: «زینب فریاد فرمند» ترجمه اثری از آنتوان بارا نویسنده مسیحی است که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می آید که متن اصلی آن، پیشتر توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده است و در حال حاضر غلامحسین انصاری، مترجم با تجربه با قلم شیوای خود آن را به فارسی برگردانده است.

همچنین وی درباره کتاب «زینب کبری (س) پیام آور عاشورا» می‌گوید: این اثر در قالبی عمیق به زندگی و حیات عقیله بنی‌هاشم می پردازد و منصوری لاریجانی، نویسنده این کتاب با رعایت ایجاز و روانی قلم خود، خوانندگان این اثر را به ضیافت پر برکت حضرت زینب (س) میهمان کرده است.

در این مراسم به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، میان برنامه شعرخوانی نیز، توسط شاعر آیینی سید حمیدرضا برقعی برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین