عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
كدام فضاها مورد بهره داري قرار گرفت؟
يك مقام سعودي از بهره برداري ۹۰ درصدي از طرح توسعه مسجدالحرام در ماه رمضان آتي و باز شدن بخشهاي تكميل شده به روي زائران و عمره گزاران خبر داد.
عقیق: مشهور بن محسن المنعمي معاون امور خدماتي رييس كل امور مسجدالحرام به عكاظ گفت: اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبي (ص)، اجراي فرمان ملك سلمان مبني بر استفاده از آن بخشهايي از طرح توسعه مسجدالحرام را كه به پايان رسيده است، آغاز كرده است.
وي افزود: فضايي كه از آن استفاده مي‌شود، هفتاد درصد كل مساحت موجود در طرح توسعه است. كه اين ميزان به ۹۰ درصد در ماه رمضان آينده برسد.
المنعمي گفت: تمام سرويسهاي بهداشتي جديد اطراف مسجدالحرام در قالب چهار طرح كه اخيرا به پايان رسيد، افتتاح شد. با هماهنگي ادارات و دستگاههاي مسئول خدمات رساني به ضيوف الرحمن در مسجدالحرام براي اجراي فرمان پادشاه هماهنگي صورت مي‌گيرد.
وي گفت: عمره گزاران و زائران از بخشهايي كه در طرح توسعه مسجدالحرام به پايان رسيده است، در جريان نماز جمعه اخير استفاده كردند. باب‌هاي الشبيكه و تمام سرويسهاي بهداشتي در طرحهاي چهارگانه به روي زائران باز شده است.
وي افزود: علت فرمان اخير، افزايش تعداد عمره گزاران و زائران در سايه اجراي فعاليتهاي مرحله سوم و پاياني طرح افزايش ظرفيت صحن طواف صورت مي‌گيرد. فضاهايي كه از آنها بهره برداري خواهد شد، به تسهيل ورود و خروج و تردد زائران كمك خواهد كرد.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین