عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
هفتمین محفل شب شیدایی با عنوان "یاد یاران راوی" همزمان با سالگرد درگذشت علمدار روایتگری حجت الاسلام عبدالله ضابط، در حسینیه گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد.
عقیق:در مشق هفتم شب شیدایی که با گرامیداشت یاد و خاطره حجج اسلام ضابط و برادران و با حضور جمع کثیری از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس و علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت همراه بود، ابتدا حجت الاسلام حسین جوشقانیان راوی و پیشکسوت دفاع مقدس و عضو موسسه روایت سیره شهدا به بیان نکاتی در ارتباط با نقش روضه در دفاع مقدس پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام با روضه و دعا دلدادگی و انس ویژه ای داشتند و این ارتباط روح افزا و تسکین بخش بود.
حجت الاسلام شیروی سخنران دیگر این محفل گفت: انقلاب اسلامی فعل امام معصوم(ع) است که به دست حضرت امام(ره) حادث و واقع شد و عظمت انقلاب در پرتو درک این مفهوم، بیشتر متجلی می گردد.
وی با ذکر این نکته که شهدا دریافتند انقلاب، فعل امام معصوم است، ادامه داد: کسی که این عظمت را در مورد انقلاب درک کرده باشد، آن را با غرب معامله نمی کند، خسته و افسرده نمی شود، به فکر تجمیع ثروت نمی افتد و خود را دائما به انقلاب بدهکار می بیند.
حجت الاسلام شیروی با اشاره به این نکته که شهدا مقام و منزلتی یافتند که ابزار فعل امام زمان(عج) شدند، به بخشی از سخنان حضرت امام(ره) در مورد بسیج و بسیجیان اشاره کرد و افزود: وقتی امام (ره)می فرمایند من به خلوص شما بسیجیان غبطه می خورم، این سخن غلو نیست، بلکه از زبان کسی است که تحت تربیت امام زمام(عج) قرار گرفته است.
حجت الاسلام  والمسلمین ماندگاری  نیز در این محفل در سخنانی با بیان این که شهدا وسیله ای برای تحقق  سنت های  الهی شدند، ابراز داشت: تحقق نصرت دین و هدایت خلق گاهی علاوه بر یاران و دینداران، بدست فاجران نیز صورت می گیرد، همانگونه که توهین به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) سبب انتشار سریع نامه مقام معظم رهبری در قلب اروپا و آمریکا، ترجمه میلیون ها جلد قرآن کریم به 20 زبان و انتشار آن در اقصی نقاط جهان و زمزمه روی آوری کشورها به پذیرش اسلام ناب محمدی(ص) به جای اسلام آمریکایی و داعشی از نتایج تحقق سنت های الهی در جهان است.
خاطرنشان می شود: شعر خوانی رضا خورشیدی در وصف شهدا و نوحه خوانی سید مهدی میرداماد در رثای حضرت زهرا(س) بخش های آغازین و پایانی این محفل بود.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین