عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
مداحی حاج سید محمد جوادی در هیئت انصارالعباس(ع)
یش از بیست نوع عذاب در قیامت داریم. یکی از اینها عذاب سعیر است که برای ابلیس و افراد متکبر تهیه شده است. جهنم برای یک عده ای مهیا شده است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم روضه هفتگی هیئت انصارالعباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق و مداحی حاج سید محمد جوادی پنج شنبه شب در حسینیه این هیئت برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق؛

_ در خطبه ای فضای جدیدی را امیرالمؤمنین را باز می کند. می فرماید که مگر ندیدید که خدا چطور ابلیس را خوار کرد به واسطه تکبرش.دو تنبیه ابلیس هم این بود که خدا او را در دنیا طرد کرد. طرد کردن به معنای آن است که از دامن رحمت خداوند متعال به زیر آمد. این اولین اثرش است.

_ اگر کسی تکبر داشته باشد خدا او را طرد می کند. پناه ببرید به خدا اگر انسان را در دنیا طرد کند. انسانی که در دنیا طرد شود بویی از خدا به مشامش نمی رسد. طرد به معنای طرد درگاه مقدس عبودی، طرد به معنای این که نبی مقدس اسلام واهل بیت به او توجهی نکند.

_ طرد در دنیا به این معنا است که ملائکه به شما توجهی نمی کنند. توفیق کار خیر در دنیا به شما دست نمی دهد. طرد در دنیا یعنی این که هیچ وقت خوبی های خداوند متعال را نمی بینید. طرد یعنی خوب های دنیا کاری به او ندارد. وقتی انسان در خیلی از امور توفیق نداشته باشد از جانب خدا طرد شده است. خداوند بی نیاز است . مهمترین طرد در دنیا این است که هیچ وقت انسان نمی تواند کار خیر انجام دهد.

_ نوری که از سجاده جوان و نوری که از چادر دختر جوان به بالا برود خیلی فرق دارد. انسانی که طرد می شود گوشش قرآن نمی شنود و زبانش به ذکر خداوند متعال نمی چرخد.در روایات است که اگر اهل زمین تقوا پیشه کنند خداوند برکاتش را در زمین می فرستد. اگر گاهی چشم برای اهل بیت خشک می شود، باید دعا کرد و تقوا پیشه کرد تا چشمش برای اهل بیت گریان شود.

_ طرد شدن مراتب دارد. اگر کسی قلب و دلش هر روز عاشق یک نفر شود و یک روز دل به پسر فاطمه نبندد این دل طرد شده است. اما اگر گاهی محبتی هم به اهل بیت داشت علامت این است که این دل طرد نشده است. خداوند آتش مخصوص را در قیامت برای ابلیس قرار داده است.

_ بیش از بیست نوع عذاب در قیامت داریم. یکی از اینها عذاب سعیر است که برای ابلیس و افراد متکبر تهیه شده است. جهنم برای یک عده ای مهیا شده است. کسی در این دنیا بندگی خدا را می کند و دل در گرو اهل بیت است، بهشت هم مشتاق این انسان است. حقیقت این است که انسان به ورود به بهشت متنظر تجلی سیدالشهدا هستند.

_ در روایات آمده است که اگر خداوند اراده می کرد آدم را از نوری خلق می کرد که اینقدر زیبا بود که عقل مبهوت شود. و عطر و پاکیزگی اش را طور قرار می داد که همه را مسحور می کرد.انسان خود به خود در مقابل زیبایی سست می شوند. اگر چنین می شد گردن ها در برابر آدم متواضع می شد و پایین می آمد.

_اگر بدانید کسی حجت و ولی  خداست و در برابر او تواضع داشته باشید مهم نیست. اما اگر در برابر بندگان خاص خدا متواضع بودید مهم است. خداوند بندگان خاصش را در میان بندگان مخفی کرده است. پس هیچگاه به دیده حقارت به کسی نگاه نکنید. حالات همه کسانی که مجذوب سالک شده اند را نگاه کنید می بینید که اینها جایی کاری کرده اند.

_ خداوند انسان را به چیزهایی که آگاهی ندارد آزمایش می کند که نتیجه اش این است که خوب و بد از هم جدا می شوند.با پیشرفت علم اسرار احکام مشخص می شود. 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین