عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
باحضور رئیس بنیاد نهج البلاغه،در یزدصورت گرفت
دارا بودن بیش از 60 جلد ترجمه، بیش از 100 جلد شرح نهج البلاغه و کتاب های مرجع نظیر «بهج الصباغه فی شرح نهج البلاغه»، «مستدرکات نهج البلاغه» و «معارج نهج البلاغه» از ویژگی های این مجموعه است.
عقیق:دکترسید افشین قریشی معاون امور استانهای بنیاد نهج البلاغه، با اعلام این خبر اظهار داشت: بعضی از کتب مرتبط با نهج البلاغه  30 یا 40 سال قبل منتشر شده و دیگر امکان دستیابی به آن وجود ندارد، به تبع این امر نمی توان کتابخانه تخصصی نهج البلاغه را راه اندازی کرد ولی به واسطه راه اندازی کتابخانه دیجیتال، می توان این نیازها را برطرف کرد.

دکتر قریشی، ادامه داد: این کتابخانه دیجیتال، با دارا بودن 400 جلدکتاب، یک کتابخانه تخصصی نهج البلاغه است که تمام ترجمه های نهج البلاغه، شروح و تا حدی کتب مرجع را شامل می شود. دارا بودن بیش از 60 جلد ترجمه، بیش از 100 جلد شرح نهج البلاغه و  کتاب های مرجع نظیر «بهج الصباغه فی شرح نهج البلاغه»، «مستدرکات نهج البلاغه» و «معارج نهج البلاغه» از ویژگی های این مجموعه است.

وی اضافه کرد: به خاطر قانون حمایت از ناشرین و مولفین نمی توان این کتب را به صورت تحت وب و یا به صورت نرم افزار عرضه کرد. در واقع این کتابخانه آنالوگ است که باید به محل خاصی مراجعه شود و نت برداری کرد.

قریشی، در خصوص مزایای راه اندازی این کتابخانه دیجیتال، بیان داشت: به وسیله این کتابخانه محققین از سفر برای جستجوی منابع بی نیاز می شوند. فقط کافی است به مرکز بنیاد نهج البلاغه یزد مراجعه کنند.

معاون امور استانهای بنیاد نهج البلاغه امکان تهیه خروجی از این نرم افزار، امکان تکمیل منابع و قالب و جلوه های تصویری جذاب را از دیگر ویژگی های این نرم افزار برشمرد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند با مراجعه به مرکز بنیاد نهج البلاغه یزد واقع در خانه وزیری از امکانات این کتابخانه دیجیتال بهره مند شوند.

 

منبع:روضه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین