عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد:
معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: در چند سال اخیر، آمار مساجد برگزارکننده نماز صبح ۵۶۰ مسجد بود که اکنون با احتساب استان البرز این عدد به ۹۰۰ مسجد رسیده است.
عقیق:حجت‌الاسلام حمید آقایی معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور صبح امروز در همایش «پرچمداران بهشت» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: در چند سال اخیر، آمار مساجد برگزار کننده نماز صبح 560 مسجد بود که اگر بخواهیم مساجد استان البرز را به آن بیفزاییم حدود 700 مسجد نماز صبح را اقامه کرده‌اند و در حال حاضر این عدد به 900 مسجد رسیده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 500 مسجد در استان تهران نماز جماعت‌ برگزار می‌کنند، ابراز داشت: این برگزاری نماز جماعت‌ها بشارت دهنده آن است که می‌توانیم کاری کنیم که نماز صبح هم به شکوه نماز مغرب و عشاء برگزار شود.

این معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: این جلسه یک نقطه آغاز است؛ آغاز حرکت یک نهضت برای ترویج اقامه فرهنگ نماز صبح در مساجد است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه استان تهران، سال آینده اعلام شود تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح به یکهزار و 500 مسجد رسیده است و تولید محصولات فرهنگی و محتوایی کمک بسیاری در این زمینه دارد.

 وی از برگزاری مراسمی برای تجلیل از خادمان مساجد خبر داد و گفت: در این مراسم از 2 هزار تن از خدام تلاش‌گر و محروم در مصلای امام خمینی(ره) تجلیل خواهد شد. همچنین در چهاردهم اسفندماه نیز از 300 نفر از ائمه جماعات جانباز، رزمنده و آزاده در قالب همایش ستارگان جاوید تقدیر به  عمل خواهد آمد.

آقایی، گفت: در ادامه برگزاری سلسله همایش‌های بزرگداشت مفاخر استان تهران، یکشنبه سوم اسفند همزمان با سالروز رحلت آیت‌الله خوشوقت، مراسمی با حضور حجت‌الاسلام صدیقی در مسجد آیت‌الله خوشوقت بعد نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

پیش از این بزرگداشت مفاخر استان تهران برای علمایی مانند آیت‌الله برهان، شیخ محمدحسین زاهد، آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، آیت‌الله حق‌شناس و آیت‌الله العظمی خوانساری برگزار شده است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین