عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
هیأتى از مبلغان دینى از چند کشور خارجى در سفر به نجف اشرف حرم مطهر امام اول شیعیان را زیارت کردند.
عقیق:هیأتى از مبلغان دینى از چند کشور خارجى به دعوت از بخش امور دینى آستان به زیارت حرم مطهر امام علی(ع) شرفیاب شدند و با مسؤولین آستان دیدار کردند.

حجة الاسلام محمد الکعبى مسؤول واحد روابط خارجى بخش امور دینى آستان در این رابطه به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: یکى از برنامه‌هاى کارى شعبه روابط خارجى ایجاد روابط دوسویه با مبلغان در کشورهاى مختلف مى باشد و در این راستا همواره مجموعه اى از روحانیون و سخنرانان و مبلغین دینى به دعوت آستان به زیارت بارگاه مطهر مشرف مى شوند و پیرامون مسائل متعلق به تبلیغات دینى به تبادل نظر مى پردازیم.

الکعبى در رابطه با این میهمانان عنوان کرد: این مجموعه از مبلغین شامل ۱۵ تن روحانى که وظیفه تبلیغ دینى را در چند کشور خارجى بر عهده داشته حضور دارند و طى برنامه ى فشرده اى که براى ایشان در نظر گرفته‌ایم به مدت سه روز اقامت در شهر نجف علاوه بر زیارت اماکن متبرکه با مراجع عالیقدر نجف اشرف نیز دیدار خواهند کرد.

وى افزود: برگزارى همایشى پیرامون تبلیغات دینى یکى دیگر از بخش‌هاى برنامه ى آستان براى این میهمانان است.

حجة الاسلام على رضا رضوى رئیس شوراى علماى شیعه در اروپا که در میان این میهمانان حضور دارد ضمن قدردانى از حسن ضیافت خادمان آستان اظهار داشت: جهت شرفیابى به زیارت بارگاه مطهر حضرت امیرالمؤمنین(ع) به شهر نجف آمدیم. این هیأت هر سال به جمهورى اسلامى ایران سفر می‌کند و براى نخستین بار است که به شهرهاى عتبات عالیات مشرف می‌شود.

رضوى افزود: این هیأت شامل ۱۵ تن از روحانیون و ائمه جمعه مساجد و حسینیه‌هاى چند کشور خارجى مى باشد.

حجة الاسلام على نقوى مسؤول حوزه علمیه القائم در کشور هندوستان نیز طى مصاحبه اى با واحد اطلاع رسانى آستان بعد از تشکر و قدردانى از خادمان آستان اظهار داشت: با قلبهایى مالامال از عشق و ارادت به امیرالمؤمنین(ع) به زیارت این مکان مطهر مشرف شدیم. مکانى که ارزشهاى والاى علوى در آن براى تمامى جهانیان مى تابد. یاد على(ع) عبادت است و مجاور بودن بارگاه این امام حتى براى یک شب نیز عبادت است. از برادران عزیز بخش امور دینى بابت این دعوت و میزبانى بسیار سپاسگذارم.

حجة الاسلام شیخ نجم امام جمعه شرق لندن نیز اظهار داشت: از مسؤولین و خادمان این مکان مطهر بابت میزبانى و حسن ضیافتشان کمال تشکر را دارم. براى ما که مقیم کشورهاى غربى هستیم فرصت بسیار خوبى بود که خدمات ارائه شده به زائران را که نظیر آن در غرب وجود ندارد از نزدیک مشاهده کنیم.

گفتنی است این میهمانان طی ایام حضور خود در شهر نجف از پروژه‌های آستان بازدید کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین