عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
یک ناشر بنگلادشی به علت انتشار ترجمه کتاب «23سال» نوشته علی دشتی و توهین به عقاید مسلمانان در این کشور اخیرا با دردسرهای زیادی روبرو شده است.
عقیق: یک ناشر بنگلادشی به علت انتشار ترجمه کتاب «23سال» نوشته علی دشتی و توهین به عقاید مسلمانان در این کشور اخیرا با دردسرهای زیادی روبرو شده است.

کتاب 23 سال، کتابی توهین آمیز نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است که توسط علی دشتی جاسوس انگلیس و یکی از سیاست‌مداران مطرح دوره پهلوی نوشته شده است. این کتاب در سال 1353 در پاریس منتشر شد و بعد از انقلاب اسلامی نویسنده‌اش تلاش کرد این کتاب را در ایران منتشر کند اما به علت محتوای زشت و توهین به پیامبر(ص) و توهین به قرآن کریم این کتاب ممنوع و نویسنده‌اش برای مدتی بازداشت شد.

حال این کتاب چند روز پیش توسط یک ناشر بنگلادشی در این کشور منتشر و در نمایشگاه کتاب این کشور عرضه شد که موجی از خشم و نفرت عمومی مسلمانان این کشور را در پی داشت. انتشار این کتاب موهن باعث شد سایت  این ناشر بنگلادشی هک شود و عده‌ای به دفتر این انتشارات در بنگلادش حمله کنند که البته این حمله کشته‌ای بر جا نگذاشته است. همچنین ناشر این کتاب ادعا کرده است از طرف گروه‌های اسلامی در صورت جمع نشدن این کتاب موهن به مرگ تهدید شده است.


به هر حال فشار افکار عمومی در بنگلادش و جنجال‌های پس از انتشار این کتاب در حدی بود که ناشر مجبور به جمع آوری کتاب و عذر خواهی از مردم شد.

انتشار این کتاب موهن در حالی صورت می‌گیرد که مسلمانان بنگلادشی مانند دیگر مسلمانان جهان هنوز از انتشار کاریکاتور پیامبر نازنین اسلام در نشریه فرانسوی در خشم هستند که ترجمه یک کتاب موهن نسبت به پیامبر اسلام احساسات آنها را بیش از پیش تحریک کرد و کتاب یک عامل مزدور پهلوی توانست 33 سال بعد از مرگش به جز مسلمانان ایرانی مسلمانان بنگلادشی را نیز به خشم بیاورد.

علی دشتی (11 فروردین 1276 - 26 دی 1360) از سیاستمداران کهنه کار در اواخر دوره قاجار و سپس در دوره پهلوی بود. او نقش به سزایی در روی کار آمدن رضاخان داشت. شهید مدرس یکی از مخالفان اصلی دشتی بود که اقدام به انتشار اسناد جاسوسی دشتی برای انگلیسی‌ها کرد. او بارها در دوره پهلوی اول و دوم به عضویت مجلس درآمد و بعد به عضویت مجلس سنا درآمد. او به پست‌های دیگری هم در حکومت پهلوی رسید و در تمام این سال‌ها با نوشتن کتاب یا در نطق‌های خود به روحانیت و دین اسلام توهین می‌کرد تا اینکه پازل خدمات خود به بیگانگان و بی احترامی به دین اسلام را با انتشار کتاب 23 سال تکمیل کرد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین