عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
عضو انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم؛
خبرگزاری شبستان: از هر یک، تقویت ریشه آن را در بر خواهد داشت.
عقیق:سیدهادی سیدوکیلی، عضو انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بهاییت از درگیری ذهنی جهان اسلام نسبت به جریان تکفیری ها، در دو مساله سود برده و سوء استفاده می کند؛ نخست از اختلاف نظر موجود در نحوه برخورد با این گروهک ها و دوم آماده بودن فضا برای رشد و تبلیغ به جهت معطوف بودن اذهان به سمت گروه های تکفیری و غفلت از بهاییت.

وی ادامه داد: در این راستا از آنجا که اولویت فعالیت های فرهنگی بر مساله مبارزه با جریان های تکفیری قرار گرفته است – که البته این امر به جا و برحق است اما نباید تمرکز تنها بر این مساله باشد – بهاییت از این فضای موجود سوء استفاده کرده و به صورت پنهان اهداف خود را قوی تر و راحت تر دنبال می کنند.

سیدوکیلی با تاکید بر اینکه همان اندازه که داعش تهدیدی برای جهان اسلام تلقی می شود، بهاییت نیز خطرآفرین است، گفت: به دلیل آنکه اقدامات و جنایات داعش برای ما مشهود و ملموس است، متاسفانه گاه از فعالیت های خطرساز و پنهانی بهاییت غافل می شویم.

این کارشناس کلام و فِرق و ادیان با تاکید بر اینکه این غفلت متاسفانه بر ذهن مسئولان فرهنگی کشور مستولی شده است، بیان کرد: اگر چه باید به خطر جریان های تکفیری علیه جهان اسلام پرداخت و در این زمینه اقدامات آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی و ... در برگزاری کلاس های روشنگری، قابل تقدیر است، اما این مسئولان باید جهات دیگر را نیز لحاظ کرده و از شبهه افکنی های بهاییت نیز غافل نباشند.

وی با بیان اینکه امروز بهاییت و تکفیری های داعش همزمان پروژه اسلام هراسی غرب را پیش می برند، ابراز کرد: با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروز در دسترس همگان بوده و مباحث مختلفی در آنها به اشتراک گذاشته می شود، بهاییت از این فرصت سوء استفاده کرده و با تمسخر احکام اسلام به ویژه مباحث حلال و حرام، استهزاء کردن روحانیت، مقابله با شریعت اسلام و نبی اکرم (ص)، غرب را به اهداف خود نزدیک می کنند.

مولف کتاب "جغرافیای گسترش تشیع" در خصوص چگونگی تشخیص و به تبع آن استناد این شبهات به بهاییت در شبکه های اجتماعی بیان کرد: نحوه و شکل طرح شبهات به گونه ای است که در کتاب های بهاییت سابق بر این مشاهده شده است و شامه افرادی که با این جریان سر و کار دارد، می تواند تشخیص دهند شبهات وارد شده در قالب طنز و جوک و تمسخر، از نظر شکل و محتوا و گونه شناسی، به مسائلی باز می گردد که بهاییت پیش از این مطرح کرده است، به ویژه شعار جدایی دین از سیاست.

حجت الاسلام سیدوکیلی با تاکید بر اینکه داعش و بهاییت دو لبه یک قیچی هستند که از سوی صهیونیست و غرب حمایت می شوند، تصریح کرد: نمی توان باور کرد سلاح ها و آذوقه هایی که آمریکا در اختیار داعش قرار می دهد، و بیان می کند به صورت خطا و اشتباه این اتفاق افتاده، کمک به مردم عراق بوده است، بلکه آنها با این اقدام در تلاش برای تقویت این گروه تکفیری هستند.

وی ادامه داد: آمریکا که امروز داعیه دار مبارزه با داعش است، به آسانی و سهولت در طول چند ماه صدام و پیروانش و حکومت خشن او را سرکوب کرد، چگونه امروز نمی تواند جریان کوچک داعش را از بین ببرد و نابود کند؟!

این کارشناس فرق و ادیان بیان کرد: از آن سو، غرب با کمک خود به بهاییت، و وارد کردن فشارهای سیاسی در فضای بین الملل بر ایران، این جریان را در رسیدن به اهداف خود تقویت می کند؛ در این راستا زمانی که صحبت از انرژی هسته ای می شود، آنها سخن از آزادی بیان و اندیشه کرده و در حقیقت در لفافه از بهاییت حمایت می کنند و اجازه روشنگری در جهان را نمی دهند.

وی افزود: این سخن از آزادی بیان و اندیشه در حالی است که همه ادیان در ایران آزاد و از حقوق شهروندی برخوردار بوده و تنها بهاییت از نظر تبلیغ اجازه فعالیت ندارد اما به لحاظ برخورداری از حقوق شهروندی مساوی با دیگران تلقی می شود.

حجت الاسلام سیدوکیلی با تاکید دوباره بر اینکه نباید از خطر و تهدید بهاییت در بحبوحه مساله تکفیری ها غافل شد، خاطر نشان کرد: آبشخور اصلی بهاییت و وهابیت و تکفیری ها از یک سرچشمه ناپاک است که غفلت از هر یک، تقویت ریشه آن را در بر خواهد داشت.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین