عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
عقیق: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، اظهار داشت: مرحله سوم مرمت ۲۵۲ قطعه کتیبه ایوان طلای حرم امام علی(ع) با مشارکت خیران خوزستانی پایان یافت.
 
حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: از این تعداد 168 قطعه کتیبه مربوط به داخل ایوان و 85 قطعه مربوط به قسمت های مختلف حرم امام علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی این کتیبه ها در مدت 2 ماه مردم نیکوکار خوزستان 6 میلیاردریال تقبل کردند، افزود: عملیات مرمت و بازسازی این کتیبه ها شامل هموارکاری، جوشکاری، اسیدشویی، آنتی اکسیدان، میناکاری و طلاکاری است.

وی با اشاره به اینکه برای روکش طلای هر قطعه 18 تا 25 گرم طلا مصرف شد، تصریح کرد: این کتیبه ها آیه های قرآنی و اشعاری در مدح امیرالمؤمنین است و پس از مرمت به نجف اشرف جهت نصب در ایوان طلای حرم امام علی(ع) ارسال می شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با اشاره به اینکه مرحله نخست تیر و مرداد انجام و مرحله دوم شهریور و مهر به پایان رسید، اضافه کرد: تعدادی از بانوان خیر شهرهای اهوازی و دشت آزادگانی مقداری طلا برای مرمت ایوان طلای حرم علوی اهدا کردند.

وی ادامه داد: طلاهای اهدایی عیناً پس از ذوب در طلاکاری مجدد خشت های مسی ایوان به کار برده خواهد شد و ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای تقدیر از متبرعین و به منظور ثبت در اسناد مرمت ایوان به کسانی که حداقل هزینه مرمت یک خشت ایوان به ارزش یک میلیون تومان را تهیه کنند سند افتخار مشارکت در مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمومنین را به آنان تقدیم می کند.
 
منبع:شبستان
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین